مسعودی فرید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

متکدیان پایتخت بر روی ریل ساماندهی/تخصیص 40 میلیارد ریالی اعتبار به توانمند سازی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و رئیس ستاد طرح ساماندهی متکدیان از طرح ضربتی متکدیان از نیمه دوم آبان و اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای توانمند سازی متکدیان خبر داد.

حبیب الله مسعودی فرید،‌ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و رئیس ستاد طرح ساماندهی متکدیان در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: بر اساس دستور وزیر کشور و ریاست جمهوری، طرح ضربتی جمع آوری متکدیان از نیمه دوم آبان شروع می‌شود و تا جمع آوری کامل و همچنین ساماندهی متکدیان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: کودکان زیر 18 سال، سالمندان،‌معلولان، بیماران روانی مزمن، جامعه‌ی هدف بهزیستی در طرح ساماندهی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اجری فاز اول طرح تصریح کرد: جمعیت قابل توجهی از متکدیان اهل تهران نیستند که در نظر داریم طرح انتقال متکدیان از تهران به شهرستان‌ها را در فاز اول انجام دهیم. بعد از جمع آوری، طرح ساماندهی جامعه‌ی هدف بهزیستی در دستور کار سازمان قرار دارد که در نگاه اول باید هویت متکدیان از جمله مجرم، افراد مجهول الهویه، کودک شناسایی شود تا در طرح ساماندهی قرار گیرند.

این مقام مسئول به رویکرد سازمان بر اساس توانمند سازی و خانواده محوری اشاره کرد و اذعان داشت: با شناسایی افراد آسیب دیده و توانمند سازی خانواده و فرد از ورود مجدد شخص به جامعه جلوگیری می‌شود که این امر با نیت کاهش آسیب اجتماعی انجام می‌شود و اگر برای سازمان بهزیستی محرز شود که سالمند و کودک در خانواده مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و یا مورد سوء استفاده هستند، با حکم قضایی به سازمان بهزیستی منتقل می‌شوند تا از خدمات مطلوب تری برخوردار باشند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به تخصیص اعتبار 40 میلیارد ریالی در تهران اشاره کرد و گفت: این اعتبار برای توانمند سازی جامعه هدف در پایتخت که رتبه‌ی نخست جذب متکدی در کشور را دارد، اختصاص داده شده است.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: در این طرح برای قوه‌ قضاییه، نیروی انتظامی، شهرداری در نظر گرفته شده است تا با همکاری تمام سازمان‌ها اتفاق خوبی در طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان رقم بخورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: متکدیان ، سازمان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار