جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزیر پیشنهادی علوم 26 آبان در کمیسیون آموزش حضور می‌یابد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از حضور فخرالدین دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم در جلسه آینده این کمیسیون برای پاسخ به سوالات نمایندگان خبر داد.

"قاسم جعفری" سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در جلسه امروز این کمیسیون تبادل اطلاعات اولیه در مورد فخرالدین دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم انجام شد، گفت: طبق این جلسه قرار است وزیر پیشنهادی علوم یکشنبه (26 آبان ماه) به کمیسیون آموزش و تحقیقات آمده تا با پاسخ به سوالات نمایندگان و بیان دغدغه‌های خود شفاف‌سازی بیشتری انجام دهند.

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان با اشاره به پذیرش 12هزار یا 19هزار دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه آزاد اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش خوبی به کمیسیون داد که بر اساس آن دانشگاه آزاد به جای اینکه برای هر رشته محل مجوز اخذ کند اقدام به اخذ مجوز به صورت یکجا برای رشته‌ محل‌های جدید کرده است.

وی در ادامه افزود: علت حساسیت این کمیسیون بر روی این موضوع تحصیل 500هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با چیزی حدود 10هزار هیأت علمی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: نسبت استاندارد در دنیا بین استاد و دانشجوی تحصیل تکمیلی یک به 50 است و این نسبت در دانشگاه آزاد یک به 50 است که این به جایگاه علمی کشور ضربه خواهد زد و نظر کمیسیون این است که وزارت علوم نگاهی غیروزارتی به دانشگاه آزاد دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار