اشتراک تجربیات بین‌المللی در حوزه‌ سالمندان/ تکریم منزلت سالمندان از نگاه دین

قائم مقام وزیر کار و رفاه در امور بین‌الملل از اهمیت تکریم سالمندان در دین و خصوصا جمهوری اسلامی و نگاه فراگیر مطالعاتی در این زمینه و به اشتراک گذاشتن تجربیات‌ بین المللی و کارشناسان help ageخبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانحسینی قائم مقام وزیر کار و رفاه و تعاون اجتماعی در امور بین الملل در اختتامیه تفاهم نامه‌ بین‌المللی تدوین سند ملی سالمندان گفت: ابعاد مختلف سالمندی با کمک کارشناسان help age بررسی شده و وزارت رفاه و سازمان بهزیستی با تمام توان وارد حوزه سالمندی و پیشگیری از آسیب‌های سالمندان شده‌اند.

وی تصریح کرد: منزلت سالمندان و ارج گذاشتن به سالمندی و تکریم سالمندان در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر وظیفه ملی یک وظیفه دینی محسوب می‌شود.

قائم مقام وزیر کار و رفاه و تعاون اجتماعی به چگونگی گذران دوران سالمندی اشاره کرد و گفت: نیازهای دوران سالمندی فقط نیازهای مادی نیست بلکه منزلت سالمندان در این دوران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حسینی اظهار داشت: نگاه جامع به موضوع سالمندی و مطالعه فراگیر از دو نکته مهم در این زمینه محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: درحال حاضر باید با اشتراک گذاشتن تجربیات جامعه بین المللی در جهت ارتقای فرهنگ سالمندی پیش برویم و از مطالعات دانشگاهی روشنفکران و نهادهای بین‌المللی استفاده کنیم.

حسینی خاطر نشان کرد: ایران با دست باز تجربیات خود را در اختیار نهادهای رسمی و غیر رسمی دیگر قرار می‌دهد تا شاهد بهبود وضعیت سالمندان و کاهش آسیب های اجتماعی آنان در جامعه باشیم.

شایان ذکر است، استفانومی و مارکورمن از کارشناسان حوزه بین‌الملل و help age در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.