کاهش حجم آب سدههای تهران/کاهش 20 درصدی آب ورودی به سدها

55سد کشور در پایان مهر ماه جاری با کاهش بیش از 20 درصدی ورودی آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،25 سد کشور در زمان حاضر از افزایش بیش از 20 درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای قشلاق، جگین و البرز از آن جمله محسوب می شوند.

همچنین 55 سد کشور در پایان مهر ماه جاری با کاهش بیش از 20 درصدی ورودی آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، ستارخان، وشمگیر، بارزو، تهم، کرخه، عباسپور، کارون 3، پیشین، بوکان، علویان، ساوه، کرج، لتیان، طرق، چاه نیمه ها، دوستی و کارده از آن جمله محسوب می شوند.

بر اساس این گزارش، 42 درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و 64 درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور تا پایان نخستین ماه سال آبی جاری متعلق به سدهای استان خوزستان است.

*کاهش حجم آب سدهای تهران

حجم آب موجود در مخزن سدهاي پنج گانه استان تهران با كاهش 39 ميليون مترمكعبي در مقايسه با حجم 436 میلیون مترمکعبی زمان مشابه سال گذشته، به حدود 398 ميليون مترمكعب رسيد.

همچنين حجم آب ورودي به مخزن سدهاي تهران از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 93) تا زمان مورد بررسی، با حدود یک درصد كاهش در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذشته، 64 ميليون مترمكعب ثبت شده است.

با توجه به کاهش حجم آب موجود در مخزن سدهای استان تهران، از شهروندان تقاضا می شود تا در مدیریت مصرف آب همکاری نمایند.

حجم آب 77 سد کشور از جمله سدهای سفیدرود، لار، وشمگیر، گلستان 1 و 2، کرخه، سیمره، سیوند، زاینده رود، ساوه، 15 خرداد، ملاصدرا، کارده، مهاباد، علویان و استقلال تا پایان نخستین ماه سال آبی جاری، به کمتر از 30 درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

برچسب ها: سد ، اب ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار