دوازدهمین پیروزی مارک مارکز برای هوندا

جوانترین قهرمان دوگانه موتو جی پی دنیا در مالزی و پیست سپانگ عنوان اولی را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مارکز که برای اولین بار از گرندپری سیلوراستون در انگلیس به پیروزی در یکی از مراحل این فصل موتورسواری قهرمانی جهان می رسید، توانست در شرایطی که در دور هفدهم از رقبایش عقب تر خودش را برساند و در نهایت به پیروزی برسد. 

این در شرایطی بود که تصادف ابتدایی دنی پدروسا، هم تیمی مارکز در رپسول هوندا باعث شد تا خورخه لورنزو به برتری زودهنگام در دورهای ابتدایی برسد. پدروسا که با تصادف اول رده دومی خود را از دست داد، توانست بعد از تصادف خود را به رده یازدهم برساند ولی تصادف دوم او را از کورس عقب انداخت. 

مسابقه سپانگ در طول برگزاری اش شاهد دست به دست شدن رده ها بود. ولنتینو روسی در میانه های مسابقه توانست از لورنزو جلو بزند و رده اول را به دست آورد اما مارکز تنها به دو دور زمان احتیاج داشت تا مرد ایتالیایی پیش بیفتد و بعد از آن فاصله اش را به مرور با او زیاد کند. 

پیروزی مارکز در سپانگ دوازدهمین پیروزی او در دومین فصل حضورش در موتو جی پی بود و توانست با رکورد بیشترین پیروزی در یک فصل که متعلق به میک دوهان بود برابری کند. این پیروزی مارکز نه تنها با رکوردشکنی برای او همراه بود بلکه توانست هوندا را به عنوان قهرمانی بخش سازندگان در معتبرترین مسابقات موتورسواری دنیا برساند و نوار چهار پیروزی پیاپی یاماها را پاره کند. 

در رده بندی کلی موتورسواران با 337 امتیاز قهرمان زودهنگام رقابت ها به فاصله یک مرحله تا پایان است و بعد از او روسی با 275 و لورنزو با 263 امتیاز به ترتیب در رده های دوم و سوم جای دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار