جنگ‌طلب‌های کنگره بیانیه دادند/ اهداف ما در توافق جامع محقق نشود قاطعانه اقدام می‌کنیم

سناتورهای آمریکایی که پیشتر لایحه ای سختگیرانه از تحریم ها را علیه ایران نوشتند، روز چهارشنبه اعلام کردند در صورتی که موافقتنامه بالقوه با ایران به برچیده شدن برنامه هسته‌ای این کشور منتهی نشود، با سایر اعضای کنگره این کشور همکاری خواهند کرد تا اقداماتی شدید را علیه تهران پیگیری کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: "رابرت منندز" سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا و مارک کرک سناتور جمهوریخواه ایالت ایلینوی در این باره اعلام کردند لازمه یک موافقتنامه خوب، اعمال محدودیت های سختگیرانه  علیه تحقیقات، توسعه و تامین امکانات لازم مربوط به موضوع هسته ای ایران و همچنین اعمال یک رژیم بازرسی  هسته ای قدرتمند برای چندین دهه در این کشور است.

منندز و کرک در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد در این باره اعلام کردند: در صورتی که یک موافقتنامه بالقوه نتواند به این اهداف منتهی شود، ما با همکاران خود در کنگره همکاری خواهیم کرد تا به شکلی قاطعانه در این خصوص اقدام کنیم، همان گونه که در گذشته عمل کرده ایم.

چهارشنبه نخستین روز کاری سنای آمریکا پس از هفت هفته تعطیلات انتخاباتی بود.

مقامات ارشد کشورهای غربی و ایران، دور جدید گفتگوهای هسته ای خود را روز سه شنبه در عمان آغاز کردند. این در حالی است که کمتر از دو هفته به ضرب الاجل 24 نوامبر برای دستیابی دو طرف به توافق باقی مانده است. اما با توجه به آنکه هیچ پیشرفت قریب الوقوعی در دورنما به چشم نمی خورد، انتظار دستیابی به یک موافقتنامه جدید، و نه تمدید مذاکرات، کاهش پیدا کرده است.

بسیاری از اعضای کنگره آمریکا در خصوص گفتگوهای ایران بدبین هستند و پیش بینی می شود پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات کنگره که در چهارم ماه نوامبر رقم خورد، باعث شود متقاعد ساختن نمایندگان برای موافقت با هر گونه کاهش تحریم ها مرتبط با موضوع موافقتنامه، دشوارتر شود.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۳
عقب نشینی هرگز
Iran (Islamic Republic of)
مهدی توکلی
۱۵:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۳
بهتر است یادی از وصیت امام راحل بکنیم که سفارش کردند اگر درمقابل اینها(استکبار،آمریکا) عقب نشینی کنید آنها جری تر شده و جلوتر خواهند آمد و اگر پیشروی کنید عقب خواهند نشست
پس ای یاران رهبر با توکل بر خدا در امر خویش قاطع باشید که باز به فرمایش آن ابر مرد تاریخ آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اینها فقط در کاخ خویش قدرت نمایی می کنند ولی ما شیر بیشه هستیم و غران ما آنموقع ارتش بیست میلیونی بودیم الان که جای خود دارد همه مردم ما سرباز ولایت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۳
باشه
آخرین اخبار