شماره ۸۳؛

بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزار‌ها در هفته‌ای که گذشت + دانلود ۱۳۹۳/۰۸/۳۰

از این بسته می‌توانيد بهترين و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اين هفته دريچه را دانلود کنيد؛ نرم افزارهایی که به انتخاب شما کاربران محترم جمع آوری شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه فناوری اطلاعات در یک هفته گذشته بود.

 

 



 

بی رقیب‌ترین نرم افزار فشرده سازی؛

 

یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای مورد استفاده کاربران ویندوز فشرده سازها هستند. خصوصاً که میزان دانلود کاربران از اینترنت افزایش چشمگیری داشته است و غالب فایل های آپلود شده در فضا های اینترنتی بصورت فشرده با فرمت‌های zip و  RAR می‌باشند. که دلایلی مانند کاهش پهنای باند مصرفی و میزان فضای اشغال شده دارد. نرم افزار winrar شناخته ترین نرم افزار مورد علاقه کاربران ایرانی است. ولی از آنجایی که این نرم افزار رایگان نیست مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می نماید. یکی از مهمترین معیارهای رقابتی در نرم افزارهای فشرده ساز سرعت فشرده سازی (یا برعکس، باز کردن فایل فشرده) و میزان فشرده سازی فایلها می باشد که در این رقابت WinRar جایگاه خوبی را کسب نمی نماید.

 

 


 

این نرم افزار رایت را از دست ندهید؛
همیشه مساله کپی رایت (حفظ حقوق تولید کننده) یکی از دغدغه‌های اصلی تولید کنندگان نرم افزار در دنیای فناوری اطلاعات بوده است. از آنجایی که از ورود جدی رایانه‌ها به زندگی مردم مدت زمان زیادی نمی‌گذرد (به نسبت صنایع دیگر) بالطبع آگاهی از قوانین وضع شده در این حوزه نیز زمان بر است. امروزه حجم زیادی از نرم افزارهایی که روی رایانه‌های کاربران ایرانی نصب می‌شوند وجه قانونی ندارند و بدون پرداخت هزینه آنها به صاحبان اصلی نرم افزار مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از علت‌های اصلی استفاده از این چنین نرم افزارها عدم آگاهی کاربران می‌باشد.

 

 


 

مدیریت راحت‌تر پنجره‌ها در ویندوز؛
یکی از ایراداتی که می‌توان به کاربران عمومی رایانه در ایران گرفت عدم آشنایی کافی با گستره نرم افزارهای ویندوز و تک بعدی بودن آنهاست. فراوان دیده‌ایم کارابران رایانه بعد از نصب و راه اندازی مجدد ویندوز یک مجموعه نرم افزاری که شاید متعلق به سالها پیش بوده باشد را برداشته و تعداد زیادی از نرم افزارهایی با نسخه قدیمی را روی سیستم خود نصب می‌کنند. استفاده از دی وی دی‌های نرم افزاری غیر از بحث نقض کپی رایت دو اشکال عمده برای کاربران ایجاد می‌کند: 1- عقب ماندن از بروزرسانی‌ها و نسخه جدید نرم افزارها 2- تک بعدی شدن نرم افزاری.

خوشبختانه مورد اول تا حدی که امنیت کاربران را زیاد به مخاطره نیاندازد توسط توسعه دهندگان نرم افزاری حل شده است. تعدادی از نرم افزارهای کاربردی نظیر مرورگرها هنگام نصب این توافق را از کاربر می‌گیرند که در صورت وجود آپدیت نرم افزار بطور خودکار به آخرین نسخه به‌روز رسانی شود. منظور از مورد دوم که نسبتاً مهم هم می‌باشد عدم آشنایی کاربران با نرم افزارهای مشابه نرم افزارهای مورد استفاده کنونی شان می‌باشد. چه بسا نرم افزارهایی باشند که توانایی بیشتری در رفع نیاز کاربر داشته باشند و با نیازهای او بیشتر منطبق باشند.

 

 


 

اختلالات نرم افزاری و سخت افزاری را حل کنید؛
 شما توسط نرم افزار Obit Driver Booster Pro، قادر خواهید بود تا به راحتی درایوهای سیستم خود را اسکن کرده و در صورت نیاز، اقدام به، به روزرسانی درایور مربوطه کنید، این نرم افزار، درایوهای شما را آپدیت و به روز رسانی می کند. این نرم افزار کامپیوتر یا لپ تاپ شما را از هرگونه اختلال نرم افزاری، خرابی سخت افزاری همچنین، مشکل کرش سیستم ناشی از قدیمی بودن نسخه درایور محافظت می کند.
 

 


 

دریافت شبکه‌های رادیو و تلویزیون بر روی تلفن‌همراه؛
نرم افزارهای بیشماری تا به حال جهت پخش زنده شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی جمهوری اسلامی برای تلفن‌های هوشمند و تبلت منتشر شده بود، اکثر این برنامه‌ها پولی بودند و قابلیت‌های زیادی نداشتند اما به تازگی خود سازمان صدا و سیما دست به کار شده و نرم افزار کاملی با نام Live IRIB برای پخش آنلاین شبکه‌های رادیو و تلویزیون عرضه کرده است.
 

 


 

دنیایی از برنامه‌ها در تلفن همراه شما؛
بازار، محلی برای عرضه و فروش برنامه‌های اندرویدی می‌باشد که به طور ویژه به کاربران ایرانی سرویس دهی می‌کند. سایت بازار در تلاش است تا کانال توزیع مناسب و راحتی میان برنامه‌نویسان و کاربران دستگاه‌های اندرویدی در ایران ایجاد کند تا ایرانیان نیز بتوانند همچون کاربران دیگر، از امکانات اولیه تلفن‌های هوشمند که در برنامه‌هایشان خلاصه می‌شود، به راحتی استفاده کنند.

 

 


 

آیا شما جزو آن 2 درصد هستید!؟
انیشتین در قرن نوزدهم مسئله ای را طراحی کرد که به گفته وی تنها 2 درصد از مردم دنیا قادر به حل آن هستند. اگر احساس می کنید که دارای هوش بالایی هستید، برای تبدیل این احساس به یقین نرم افزار آموزشی و جالب "معمای انیشتین" را دریافت و بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید. در ضمن پاسخ کامل این معما در برنامه به همراه تمامی دلایل مطرح شده توسط انیشتین نیز وجود دارد، اما پیشنهاد می کنیم قبل دیدن پاسخ بیشتر فکر کنید، حتما راه حلی برای پیدا کردن جواب صحیح پیدا خواهید کرد.
 
 

 


 

رایگان دانلود کنید؛
شاید شما هم از آن دسته از کاربرانی هستید که از شکل یکنواخت سیستم عامل اندرویدی خود زده شده اید و تم و آیکون های آن برای شما سرد و بی روح شده اند. صفحه دریچه فناوری این برای شما برترین نرم افزارهای زیبا ساز اندروید آماده کرده است تا شکل ظاهری موبایل خود به شکل دلخواه در آورده و از آن لذت دوچندان ببرید. تمامی نرم افزارهای معرفی شده جزء 6 نرم افزار برتر در بین دیگر لانچرها می باشد. در این بخش 6 زیبا ساز اندروید را به شما معرفی و برای دانلود قرار می دهیم.

 

زیبا ساز اندروید

 


 

برای مهندسان و دانشجویان؛
نرم افزار "متره و برآورد" اولین برنامه در زمینه محاسبه هزینه های پروژه در سیستم عامل اندروید است که می تواند گزینه‌ی مناسبی برای مهندسان و دانشجویان باشد. از مطالب موجود می توان به مواردی چون: فهرست بهای رسته ابنیه، هرست بهای رسته تاسیسات مکانیکی، فهرست بهای رسته خطوط انتقال آب، فهرست بهای رسته راه و باند، فهرست بهای رسته شبکه توزیع آب و ... اشاره کرد. توجه داشته باشید که برای هر آیتم می توانید به مقدار مورد نیازتان عملیات اضافه کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: ارائه فایل خروجی با فرمت اکسل، امکان استفاده از ابزار کمکی موجود در نرم افزار، قابلیت پاک سازی آیتم های تعریف شده در برنامه و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

تقدیم به عاشقان ابا عبدالله الحسین؛
یکی از آرزوهای ما زیارت حرم امام حسین (ع) است، اگر این امکان برایتان وجود ندارد که به صورت واقعی و فیزیکی حرم امام حسین را زیارت کنید، می توانید با نصب برنامه معرفی شده به صورت مجازی و از طریق دوربین ها به کربلا سفر کنید و حرم امام حسین (ع) را زیارت کنید. این برنامه "پخش زنده حرم امام حسین (ع)" علاوه بر پخش زنده‌ی حرم امام حسین (ع)، دارای بخش های مختلفی مانند: زندگی نامه امام حسین (ع)، احادیث منتخب امام حسین (ع)، وصیت نامه امام حسین (ع)، زیارت عاشورا و ... است. توجه داشته باشید در برخی از ساعات شبانه روز از تلویزیون کربلا نوحه سرایی پخش می گردد، بنابراین برای زیارت زنده حرم باید در ساعات دیگر به خصوص ساعات شب به سیستم مراجعه کنید.
 
 

 


 

جنگ قبایل یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین در جهان برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس است که میلیون ها نفر این بازی را به صورت آنلاین و همزمان بازی می کنند، اما این بازی به قدری بزرگ و تقریبا پیچیده است که حتی برای افراد حرفه ای هم نیاز به آموزش است. در این نرم افزار "ترفندستان جنگ قبایل" آموزش هایی چون: دریافت جم رایگان، آشنایی با عنصرهای دفاعی، آشنایی با سربازها و نیروهای هجومی، نحوه تغییر اسم دهکده، نحوه برقراری ارتباط بازی با برنامه بلو استیک، زمان مناسب برای حمله و ... وجود دارد. در این برنامه سعی شده است، به سلیقه ی تمامی افراد چه مبتدی و چه حرفه ای توجه شود و آموزش های مناسب برای هر گروه قرار داده شده است.
 
 

 


 

ساده و حرفه‌ای با گوشی خود کار کنید؛
شاید مدیریت یک گوشی یا تبلت اندرویدی در نگاه اول کار آسانی باشد، اما مطمئن باشید که مدیریت یکپارچه و پیوسته این سیستم عامل آسان نیست، بله برای استفاده بهتر از امکانات موجود در سیستم عامل اندروید باید از برنامه های جانبی استفاده کنید که نرم افزار "Android Assistant" با قراردادن 18 امکان مدیریتی می تواند شما را به تمام خواسته هایتان برساند. از امکانات برنامه می توان به مواردی چون: نمایش وضعیت کنونی گوشی یا تبلت در بخش های مختلف، پاک کننده فایل های اضافی غیر ضروری (کش ها)، قابلیت ایجاد نسخه پشتیبان از فایل ها و قسمت های مد نظر شما و بازیابی آن ها در زمان مورد نظر و ... اشاره کرد.
 

 


 

نکات زیبایی و سلامت در گوشی شما؛
با داشتن این اپلیکیشن "زیبایی و سلامت" می توانید از جدیدترین مطالب کاربردی در حوزه زیبایی و سلامت بهره مند شوید، ضمن آن که برنامه هر روز با مطالب جدید به روز رسانی می شود. محتوای موجود در این نرم افزار از طریق یکی از بزرگترین سایت های ایرانی یعنی برترینها تامین و پشتیبانی می شود، در صورتی که مطالب مورد نظر خود را مشاهده نمی کنید، می توانید با وارد کردن کلمات کلیدی در قسمت جستجو آن ها را پیدا کنید. برنامه معرفی شده بیش از 4 هزار مقاله در زمینه های زیبایی و سلامت را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهد.
 
 

 


 

ریاضی را قورت دهید؛
همواره تمامی ما ریاضی را با فرمول ها می شناسیم و برای رسیدن به نتایج منطقی و علمی در موارد مختلف باید از فرمول ثابت استفاده کرد، ولی حفظ کردن این فرمول ها کار آسانی نیست، زیرا تعداد آن ها به قدری زیاد است که هر کسی قادر به حفظ آن ها نیست، ولی اگر برنامه "فرمول باز" را دریافت و نصب کنید، به آسانی و در هر مکانی می توانید به فرمول های مد نظرتان دسترسی پیدا کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان نشانه دار کردن فرمول های مد نظر، دسته بندی طبقه بندی شده به صورت تخصصی، رابط کاربری زیبا و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

کارت پستال طراحی کنید؛
تا چند سال پیش که اینترنت و فضای مجازی وجود نداشت، یکی از راه های ارسال پیام های تبریک استفاده از کارت پستال بود که به وسیله ی پست برای دوستان و افراد مورد نظر ارسال می کردیم، اما باز هم می توانید برای دوستان خود کارت پستال ارسال کنید، اما این بار به آسانی و با استفاده از گوشی یا تبلت اندرویدی می توانید ارسال کنید، برای ساخت و طراحی ابتدا نرم افزار "کارت پستال" را دریافت و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید، سپس وارد محیط کاربری آن شوید و کارهای طراحی را شروع کنید و در انتها می توانید با استفاده از بسترهای مختلف ارتباطی آن را به اشتراک یا ارسال کنید.
 
 

 


 

دیگه خر و پف ممنوع؛
اگر از خر و پف خود و یا اعضای خانواده ی خود خسته شده اید، می توانید با دریافت نرم افزار "دیگه خر و پف ممنوع" با این مشکل مقابله کنید و آن را شکست دهید، برنامه با استفاده از منابع علمی و توصیه روش های طبیعی خر و پف را درمان می کند، توجه داشته باشید که تمامی روش های موجود در این برنامه تست شده اند و در صورتی که آن ها را درست انجام دهید، می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: استفاده از مطالب معتبر سایت بیتوته، رابط کاربری شکیل و دسته بندی شده، امکان اشتراک گذاری مطالب با استفاده از بسترهای مختلف ارتباطی و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

هزاران پیامک در گوشی شما؛
شاید این مشکل برای شما هم پیش آمده باشد که در مناسبت ها و شرایط های مختلف قصد ارسال پیامک مرتبط را داشته باشید، اما در پیدا کردن پیام مناسب با مشکل مواجه شوید. "کوچه پیامک" نام برنامه ای است که هزاران پیامک مختلف در زمینه های مذهبی، فلسفی، خنده دار، مناسبتی، سرکاری و ... را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد تا به آسانی بتوانید آن را برای دوستان و افراد مورد نظرتان ارسال کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان ارسال پیامک مورد نظر با استفاده از روش های مختلف، رابط کاربری زیبا، دسته بندی کاربردی و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

صحنه‌های جذاب را ماندگار کنید؛
با استفاده از این نرم افزار می توانید از لحظه هایی که در فیلم خوشتان می آید را عکس برداری و یا آن قسمت هایی از فیلم را به آسانی برش دهید. این نرم افزار در واقع فیلم های شما را به صورت صحنه آهسته در می آورد و شما از صحنه هایی که دوست دارید می توانید عکس برداری کنید. این نرم افزار بسیار پرکاربرد برای علاقمندان به فیلم و یا عکس خیلی می تواند مفید باشد. با سرعتی بالا و باور نکردنی فیلم ها را ویرایش و برش کنید. از قابلیت های دیگر این نرم افزار می توان به این اشاره کرد که نرم افزار تمامی فریم های فیلم را به شما می دهد تا شما با سلیقه ی خود آن تکه را انتخاب کنید.

 


 

یک نرم افزار ضروری برای همه؛
این فایل منیجر تنها مخصوص عکس های شما است که می توانید آنها را مدیریت و یا دسته بندی و همه ی عکس ها را مرتب کنید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ photo mgr pro نام یک فایل منیجر مخصوص عکس است. آیا تا کنون برایتان پیش آمده است که بخواهید عکس های خود را به صورت منظم و به آسانی آن ها را مرتب کنید. با این نرم افزار که به تازگی برای ios منتشر شده است شما کاربران آیفون و آیپاد می توانید به راحتی یک مدیریت حرفه ای و البته کار آمد را داشته باشید. کار کردن با این نرم افزار بسیار آسان است و شما تنها کافی است پوشه ها و فایل های خود را در این فایل منیجر درست کرده و به صورت کاملا منظم و زیبا عکس های خود را هر چند تا که هستند درون آن پوشه ها قرار داده و به طور دلخواه آن ها را ویرایش و جا به جا کنید.

 

 


 

کتاب خوان‌ها کلیک کنند؛
کتاب های الکترونیکی چه کتاب های هستند؟ کتاب الکترونيکي پديده‌اي کاملاً تازه ‌است و مي‌رود تا نظام آموزش و اطلاع‌رساني را با دگرگوني‌هايي اساسي مواجه سازد. کتاب‌هاي الکترونيکي صرفاً نسخه‌هاي الکترونيکي مطالب مکتوب نيستند، بلکه مي‌توانند علاوه بر‏‎‍ متن، فيلم، صوت، تصاوير و پويانمايي را نيز شامل شوند. بعلاوه مي‌توانند در بافت پرونده‌هايي که مي‌تواند توسط يک کامپيوتر اجرا شود مانند قالب‌هاي word text ،html ،pdf و فايل‌هاي اجرايي (exe) درآيند.

 

yjc.ir

 


 

با نصب یک نرم افزار؛
Battery نام یک نرم افزار کم حجم و بسیار پرطرفداری است که می تواند عمر باتری آیفون شما را تا 30 درصد افزایش دهد. نرم افزار یک مدیریت حرفه ای و سالم بر روی برنامه های در حال اجرا و برنامه هایی که باتری زیاد مصرف می کنند دارد که با بستن و یا کاهش مصرف آن ها باعث می شود تا مصرف باتری دستگاه شما کاهش یابد و همین سبب می شود تا عمر دستگاه شما را افزایش دهد. علاوه بر این باعث می شود تا اپلیکشن های در حال اجرا و یا باز شده است را بسته و یا مصرف آنها از برق باتری آیفون شما را تا 30 درصد کاهش دهد.

 

 


 

چگونه در مصرف پول صرفه جویی کنیم؟!
اگر از بی نظمی و سرگردانی به دست آوردن مخارج هایتان خسته شده اید و یا آمار دقیق از به دست آوردن مصارف پول در زندگی روز مره خود ندارید، نرم افزار spender person را بر روی دستگاه خود نصب کنید تا در کمترین زمان ممکن و یا در هر لحظه ای که می خواهید نوع خرج خود و صورت حساب آن ها را به دست آورید. این نرم افزار که به تازگی برای سیستم عامل محبوب ios منتشر شده است از امکاناتی نظیر به دست آوردن ماه به ماه صورت حساب ها، و نوع آن ها اشاره کرد. شما می توانید نوع خرج هایتان را مانند خرید و یا حقوق ماهیانه و یا ... انتخاب کنید تا نرم افزار آن را ذخیره کند شما با این نرم افزار دیگر نگران دخل و خرج خود نیستید زیرا در هر زمانی که اراده کنید می توانید از آن ها باخبر شوید.

 

 


 

آکسفورد؛
آیا تا به حال به دانبال یک دیکشنری خوب و پر کاربرد بودید. دریچه برای شما کاربران ios معروف ترین دیکشنری را قرار داده است. این دیکشنری که آکسفورد نام دارد یکی از برترین های نرم افزار در اپ استور اپل معرفی شده است، زیرا این نرم افزار از ویژگی های جالب و فوق العاده تشکیل شده است از ویژگی های این نرم افزار می توان به تلفظ تمامی کلمات وارد شده و موجود در نرم افزار اشاره کرد اما ویژگی های این نرم افزار به همین جا ختم نمی شود و یکی از شاخصه های آن می توان به دیکشنری عکسی هم اشاره کرد. در این دیکشنری با وارد کردن نام هر چیزی و یا کلمات و لغات درون نرم افزار عکس هایی مرتبط با آن کلمه در اختیار شما قرار می دهد که این امکان را برای یادگیری بهتر کلمات برای شما به ارمغان می‌اورد، البته این نرم افزار بیشتر برای دانشجویان و دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 


 

اگر آیفون دارید این پلیر را دانلود کنید؛
برنامه های پلیر زیادی طراحی و ساخته شده اند از پلیر خود گوشی تا دیگر پلیر های ساخته شده که همگی دارای ایراداتی و یا مشکلات هستند. این بار دریچه مشکل شما را حل کرده است و پلیر برای شما قرار داده است.

 

پلیر

 






گردآوری از: سالار واعظی


 • دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار