حاشیه سازی بی سابقه گالری تهران به بهانه نمایش آثار "آیدین آغداشلو"

امشب نگارخانه‌ای در تهران در کنار باغ هنرمندان ایران حاشیه ساز شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، نمایشگاهی با عنوان "خاطرات انهدام" از مجموعه آثار "آیدین آغداشلو" امشب در نگارخانه "اثر" گشایش یافت.

در این نمایشگاه11 اثر از تابلوهایی از مجموعه خاطرات این هنرمند پیشکسوت به نمایش گذاشته شد که البته در کنار این آثار سه تابلو نیز از گنجینه‌ی گالری داران خصوصی ارائه شده است.

در این نمایشگاه تابلوهایی از پرتره‌های رونسانسی نیز به روی دیوار رفته است.

"آیدین آغداشلو" معتقد است بعد از 40 سال قصد داشته آثار را به معرض نمایش بگذارد. این نمایشگاه حاشیه‌های فراوانی را در پی داشت، از جمله این حاشیه‌ها ازدحام مردم در بیرون گالری اثر که تا اواسط باغ هنرمندان ایران می رسید که عمدتا علاقه مندان به هنرهای تجسمی و آثار آغداشلو بودند و بسیاری از آنها نیز جوانان نسل چهارم هنر بودند.

از حاشیه‌های دیگر این نمایشگاه اجازه‌ی ورود ندادن به خبرنگاران و عکاسان برای دیدن و عکاسی کردن از نمایشگاه "آیدین آغداشلو" بود و این علی‌رغم هماهنگی‌های قبلی صورت گرفته با برگزار کنندگان نمایشگاه بود.

البته این عدم هماهنگی برگزار کنندگان علی‌رغم نگاه "آغداشلو" بود، چرا که وی برای عکس گرفتن از آثارش هیچ ممانعتی را ایجاد نمی‌کرد و با کمال میل علاقه مند به عکاسی از آثارش بود.

در حقیقت هیچ مشکلی با این موضوع نداشت. این در حالی است که نظر مدیر گالری "اثر" با نظر "آغداشلو" مغایر بود. اینکه چرا "آیدین آغداشلو" بعد از 40 سال نمایشگاه برگزار کرده، ظاهرا به علت تولد 74 سالگی‌اش است که البته در این صورت باید این نمایشگاه در 8 آبان برگزار میشد، نه 23 آبان و آن هم با این شرایط که در شأن علاقه مندان به هنر نیست.

اینکه آیا گالری اثر برای هنرمند شهیر ایران و جهان همانند "آیدین آغداشلو" نمیتوانست همزمان با روز تولد وی نمایشگاه یا به گفته ی خودشان اوپنینگ داشته باشند و آیا اصلا موضوع تولد انحراف کردن اذهان عمومی است، سوالاتی است که هیچگاه پاسخ داده نشده است. به هر حال نمایشگاه این هنرمند تا 23 آذر در گالری اثر ادامه دارد و علاقه مندان میتوانند بخشی از مجموعه آثار آغداشلو را در آن مشاهده کنند.

گفتنی است؛ پیش از این مجموعه داری در دبی حدود 16 تابلو از مجموعه "خاطرات انهدام" آغداشلو را به نمایش گذاشته بود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار