روزنامه السفیر گزارش داد؛

داستان خیالی ترور سید حسن نصرالله در روز عاشورا !

از روز دهم ماه محرم تاکنون پایگاه های اینترنتی اجتماعی گزارش‌ها و اطلاعات فرضی درباره هویت نیروهای حزب الله لبنان که در مراسم عاشورا در ضاحیه بیروت مستقر شدند، منتشر کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه السفیر، از روز دهم ماه محرم امسال رسانه ها و پایگاه های اینترنتی و اجتماعی دهها گزارش‌ها  درباره هویت نیروهای حمایتی حزب الله لبنان که در مراسم عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت مستقر شدند، منتشر کردند .

در این میان در مورد مسئله " نقاب پوش ها"در نجات " سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان از تلاش برای ترور او در مراسم عاشورا در دهم ماه محرم امسال قابل توجه است.

روزنامه هلندی"د تلگراف" در گزارشی مدعی شد که طرح ترور سید نصر الله در روز دهم ماه محرم امسال ناکام ماند. این مسئله به سرعت در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در همین حال یکی فعالان پایگاه های اجتماعی در خصوص اسرار تلاش برای ترور دبیرکل حزب الله لبنان نوشت: حقیقت این است که این گزارش، مجموعه ای از اخبار خیالی بود که یکی از دوستان روزنامه نگارمن جمع آوری کرده بود و ما سپس آن را در قالب اخبار تنظیم کردیم تا شکی در آن نباشد.

السفیر به نقل از این فعال اینترنتی نوشت: بعداز خواندن خبری منسوب به روزنامه "پراودا " روسیه در مورد معامله امنیتی بین حزب الله و روسیه به پایگاه اینترنتی این روزنامه مراجعه کردیم و در آخر مقاله ای مربوط به اوایل سال جاری میلادی نامی از حزب الله برده شده بود، در نتیجه احساس کردیم کسی از ما درخواست کمک دارد و  این فکر در ذهن ما خطور کرد و خبری را ساختیم و آن را در پایگاه های اجتماعی منتشر کردیم.

اما در باره چگونگی انتخاب اطلاعات خیالی و وهمی که منتشر شد، این منبع که السفیر از وی نقل قول کرده است، گفت: دو روز بعد از مراسم عاشورا، تمام اخبار خیالی از نیروهای حزب الله مامور تامین امنیت مراسم را جمع آوری کردیم تا اینکه به خبر مشارکت سید حسن نصرالله در این مراسم رسیدیم بدون اینکه احدی ایشان را در مراسم دیده و یا این حضور را تایید کرده باشد.

وی افزود: یک خبر خنده دار و به منظور جلب توجه مردم ساختیم، خبری که نادرست بود اما بسرعت بین مردم و در پایگاه های خبری منتشر و از کنترل خارج شد و به دامی برای رسانه ها تبدیل شد.

وی ادامه داد: حتی تلاش کردیم این خبر را تکذیب کنیم اما هیچ کس باور نکرد و کار بجایی رسید که ما را متهم به دروغگویی کردند  بنابراین اصلا تیم تروری اسراییلی وابسته به یگان " سریت میتکال" وجود ندارد و زیرا یگان مزبور پیاده نظام و فاقد هواپیما است و  پایگاه ماهواره های روسی در تماس با «کلاه نقاب داران» برای کشف مواد منفجره در ارتفاعات جبل الشیخ هم وجود ندارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار