مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: برابر مصوبات مجلس شورای اسلامی والدینی که در موعد مقرر نسبت به ثبت ولادت نوزاد خود اقدام نکنند مشمول جریمه می‌شوند.

محسن اسماعیلی مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  بیان داشت: ثبت واقعه ولادت امری مهم جهت برنامه ریزی کشور و مولفه‌های آمار جمعیتی محسوب شده که در ماده 15 قانون ثبت احوال نیز قید شده که والدین از وقوع تولد 15 روز مهلت دارند تا نسبت به ثبت ولادت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروزه با تمهیداتی که اندیشه شده از قبیل استقرار مامورین ثبت احوال در بیمارستانها و زایشگاه ها و وجود شبکه اعلام وقایع حیاتی به صورت گسترده در مناطق شهری و روستایی و همکتاری دستگاه های مختلف مثل خانه‌های بهداشت، دهیاری‌ها که شامل 40 هزار نفر ثبت یار و همکار خارج از سازمان ثبت احوال بوده این امر به سهولت امکان پذیر است.

اسماعیلی در ادامه افزود: 97.5 درصد از وقایع ولادت کشور در این 15 روز به ثبت می‌رسند که استاندارد بین‌الملل نیز 98درصد است.

وی تاکید کرد: برابر مصوبات مجلس شورای اسلامی افرادی که در طی 15 روز مراجعه کنند هزینه‌ای برای ثبت پرداخت نمی‌کنند اما در صورت مراجعه خارج از مهلت قانونی مشمول جریمه خواهند شد.

مدیر کل اسناد هویتی با اشاره به هزینه ثبت ولادت خارج از مهلت قانونی گفت: هزینه ثبت ولادت تا یکماه 10 هزار تومان، یک تا سه ماه 15 هزار تومان، سه تا شش ماه 25 هزار تومان و 6 ماه به بعد 50 هزار تومان است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: همواره توصیه ما به والدین این بوده که با اخذ گواهی ولادت از بیمارستانها به نزدیک‌ترین ادارات ثبت احوال مراجعه کرده و با دریافت به موقع شناسنامه درآینده بتوانند از مزایای اجتماعی آن درحوزه‌های فرهنگی، بهداشتی و . . . استفاده کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصوبات ، جریمه ، والدین ، ولادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار