مدیرعامل بورس کالای ایران با توضیح در مورد هدف اساسی ارتباط بین بورسی گفت: عمده‌ترین هدف ارتباط بین بورس کالاهای کشور کشف پتانسیل‌ها در حوزه اقتصادی است و ما برای رسیدن به این هدف تمام اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حسین پناهیان مدیر عامل شرکت بورس ایران در دومین نشست بین‌المللی بورسهای کالایی کشورهای مستقل مشترک المنافع و اروپای شرقی در قالب اتحادیه الکترونیکی بین بورسی در خصوص ویژگیهای اتحادیه‌های بین‌بورسی توضیح داد: این اتحادیه در سال 2013 تاسیس شده و دارای 5 کشور عضو و 7 بورس کالا به طور همزمان است که با شکل گیری این اتحادیه بر اساس رسالت بورس کالای ایران گسترش جغرافیایی و منطقه‌ای بین کشورهای اتحادیه بورس کالا شکل گرفته است و به تفاهم نامه‌ بورس بلاروس در IEU منجر شده است.
 
وی با اشاره به تهیه تابلوهای مجزا برای معاملات بورس کالا گفت: با توجه به فضای متفاوت و اختلاف زمانی که در کشورها وجود دارد معاملات بورس کالا بین کشورها با یک سری تمهیدات جدید صورت گرفته شده و سازوکار لازم در جهت انجام معاملات بین ‌المللی صورت گرفته است.

پناهیان در باره برنامه‌های بورس کالای ایران برای حضور در اتحادیه بین المللی تصریح کرد: در ارتباط با فعالیت‌های بورس کالا در فضای کسب و کار نیاز به یک برنامه‌ریزی بر اساس پلن‌های انجام شده است که این اقدام یکی از هزاران اقدامی است که برای اجرایی شدن این برنامه صورت گرفته است.

مدیرعامل بورس کالای ایران با توضیح در مورد هدف اساسی ارتباط بین بورسی گفت: عمده‌ترین هدف ارتباط بین بورس کالاهای کشور کشف پتانسیل‌ها در حوزه اقتصادی است و ما برای رسیدن به این هدف تمام اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.
 
وی در خصوص اجرایی شدن بورس جواهرات در بورس کالای ایران اظهار داشت: با توجه به کالاهایی که در تالار اصلی و فرعی وجود دارد اقلامی همچون طلا و جواهر به علت عدم ثبات قیمت امکان معامله در بورس کالای ایران را دارند.

پناهیان با اشاره به کالاهای معامله شده در بورس کالای ایران افزود: کالاهایی که در کشور وجود دارد از طریق واردات و صادرات از کشور خارج می‌شوند و در معاملات بین المللی کشورها به معامله درمی‌آیند و انجام این معاملات موجب ایجاد یک نقطه مشترک برای کشورها خواهد شد.

مدیرعامل بورس کالای ایران درباره قوانین و مقررات موجود در بورس کالای کشور افزود: با توجه به قوانین و مقرراتی که در بورس کالای ایران وجود دارد امکان انجام بسیاری از معاملات را با کشورهای مختلف فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز نوع کالای معامله شده در بورس کالای بین‌المللی تعیین نشده است گفت: ورود به مرحله تعیین کالا در بورس بین‌الملل دارای مقدمات بسیار زیادی است که کارگزاران محدود به آن در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات لازم این برنامه هستند و به محض به نتیجه رسیدن، این کالا اعلام خواهد شد.

پناهیان در خصوص ارتباط IEU و عضویت در این اتحادیه بر وضعیت معاملات بورس کالای ایران ادامه داد: IEU اهدافی را تدوین کرده که در آینده و بر اساس انبارهای کالایی و در بلندمدت می‌تواند به انجام معاملات کمک کند.

وی در پایان در خصوص مبادله توافق کالایی با کشور روسیه افزود: جایگاه روسیه در اتحادیه الکترونیکی بین بورسی دیده می‌شود که پس از انجام مطالعات و بررسی‌ها دستاوردهای این مجموعه اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، کالا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار