آخوندی گفت: سالانه 18 هزار نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند که 45 درصد از آنان را عابران پیاده و موتورسواران شامل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عباس آخوندی در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی در دهه ایمنی راه‌ها با اشاره به این که هدف از برگزاری این جلسه آن است که نقشی در کاهش سوانح رانندگی داشته باشیم، گفت: همه ما باید مسئولیت خود را در کاهش سوانح رانندگی بشناسیم و آن را افزایش دهیم.

وی در ادامه افزود: دنیا به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و چه بخواهیم چه نخواهیم ما با یک جهان صنعتی روبرو هستیم و زندگی ساکنان این شهرها بر ما غلبه دارد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: سالانه 1 میلیون 300 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی کشته می‌شوند و 150هزار نفر مصدوم و از هر 6 نفر  یک نفر کشته می‌شود.

آخوندی با بیان این که جهان صنعتی بسیار پرخطر است گفت: در کشورهای در حال توسعه از هر 10 نفر 9 نفر کشته می شوند و در حالی که در کشورهای صنعتی علی‌رغم میزان بالای ماشین تعداد کشته شدگان و مصدومان بسیار پایین است.

وی در ادامه توضیح داد: در ایران سالانه 18 هزار نفر کشته داریم که اکثر آنها بر اثر رانندگی از بین رفته اند.

وی در ادامه گفت: علی‌رغم تلاش‌های بسیار گسترده ای که پس از یک دهه صورت گرفته است در سال 300 هزار نفر بر اثر رانندگی مصدوم می‌شوند.

آخوندی با اشاره به این که 43 درصد از تلفات قشر جوان هستند که میانگین سن آنها بین 21 تا 40 سال است گفت: از هر 9 نفر یک نفر کشته می شود که 7 نفر از این کشته شدگان مرد هستند.

آخوندی در ادامه توضیح داد: افزایش کشته شدگان بر اثر رانندگی زمینه ساز افزایش فقر شده و آمارها حاکی از آن است که 45 درصد از کشته شدگان عابران پیاده و موتور سواران هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: یک سوم از کشته شدگان نیز تحصیلاتشان زیر دیپلم است و همین امر نشان می‌دهد که تحصیلات در کاهش تلفات رانندگی تاثیر دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که رعایت نکات رانندگی یک مسئله ملی است و ما باید این مسئله را در سطح جامعه مطرح نماییم، افزود: در حال حاضر 20 میلیون نفر در ایران رانندگی می‌کنند و تمامی این رانندگان با پدیده ایمنی روبرو هستند.

آخوندی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر کشور به این نتیجه رسیده است که باید به جای چشم پوشی از سوانح رانندگی با صدای بلند آن را مطرح کنیم و گناه خود را بر گردن دیگری نیندازیم و مسئولیت آن را قبول کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: همه با هم می‌توانیم با رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها زندگی‌های زیادی را حفظ کنیم.

آخوندی در ادامه توضیح داد: باید ایمنی راه‌ها را در سبک زندگی مدرن و شهری مردم به کار گیریم به طوری که تمامی مقررات رانندگی ملکه ذهن افراد جامعه شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: کاهش تلفات رانندگی و افزایش ایمنی راه ها نیاز به مشارکت بسیاری دارد و تمامی افراد جامعه باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حوادث ، راه ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۵:۱۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
سيستم ترمزوسايل نقليه درايران درتمام جاده هامطمئن نيست وزودخراب ميشود،موتورسوارهاهم ديرلنت ترمزراعوض ميكنند
آخرین اخبار