در بیانیه شورای تهران دفتر تحکیم وحدت عنوان شد

خواسته ملت ایران برداشته شدن یکجای تحریم‌هاست

دفتر تحکیم وحدت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از فرزندان انقلاب به خاطر مقاومت در برابر زیادی­خواهی طرف غربی تقدیر می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم مقاومت را ادامه داده و بدانند یاوران آنها در داخل کشور خود را آماده کرده‌اند که در صورت عدم توافق با وجود تحریم‌ها مشکلات کشور را حل کنند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، شورای تهران دفتر تحکیم وحدت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در آستانه ۳ آذر موعد پایان توافق نامه ژنو قرار داریم، قراردادی که سال گذشته در همین زمان امضا شد و طی این یک سال تجربیات خوبی را بدست آوردیم. توافقی که نشان داد جمهوری اسلامی ایران به دنبال دشمنی با کشورهای دیگر نیست و بلعکس به دنبال تعامل سازنده با همه کشورهای جهان می باشد. اما این یک سال علاوه بر اثبات موارد فوق شیطان صفت بودن آمریکا نیز روشن شد و نشان داد این آمریکا همان آمریکای اول انقلاب است که امام لقب شیطان بزرگ را به آن داده بود و حتی برای زمین زدن کشورمان مصمم تر از قبل شده است. همچنین در این توافق طرف ایرانی با توجه به اعتقاد به اصول دینی که وفای به عهد یکی از آنهاست تمام توافقات خود را انجام داد اما طرف مقابل به مهم ترین بند از توافقنامه که وضع نشدن تحریم جدید علیه ایران بود پایبند نماند و چندین بار این کار را انجام داد.

اما پس از گذشت یک سال و با تجربه گرانبهایی که در این مدت به دست آمد ذکر چند مورد از طرف جنبش دانشجویی ایران اسلامی ضروری به نظر می‌رسد.

۱- ما با حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و با توجه به اعتمادی که به آنها داریم از فرزندان انقلاب به خاطر مقاومت در برابر زیادی­خواهی طرف غربی تقدیر می کنیم و از آنها می خواهیم همچنان این مقاومت را ادامه داده و این را بدانند که یاوران آنها در داخل کشور، خود را آماده کرده‌اند که در صورت عدم توافق با وجود تحریم‌ها مشکلات کشور را حل کنند.

۲- خواسته ما و ملت ایران از این مذاکرات برداشته شدن یک جای تحریم های ظالمانه با هر نوع ماهیت و عنوان است که شامل تحریم های شورای امنیت، اتحادیه اروپا، کنگره و ریاست جمهوری آمریکا و همچنین انواع تحریم ها که به بهانه های هسته ای حقوق بشر و حمایت از تروریست و تسلیحاتی بوده است، می شود. باقی ماندن یا تعلیق هر کدام از تحریم های اعمال شده، هیچ گونه توجیهی نخواهد داشت و به ضرر ایران می باشد.

۳- نیاز کشور به انرژی هسته ای که توسط دانشمندان این رشته تایید و همچنین توسط رهبر معظم انقلاب تاکید شده است حداقل ۱۹۰ هزار سو می باشد که مقدار کمتر از این مقدار عملا به معنای از بین رفتن و نمایشی شدن فعالیت های هسته ای است. در ضمن این مقدار غنی سازی نیاز امروز کشور است و ما باید بتوانیم در آینده به مقدار نیاز کشورمان تولید اورانیوم غنی شده داشته باشیم.

۴- اگر در مذاکرات بنا بر این شد که طرف مقابل تحریم ها را به صورت تدریجی لغو کند و یا به قول خودش از ایران راستی آزمایی کند طرف ایرانی هم متقابلا این اقدام را انجام دهد و تمام تعهدات خود را یکجا صورت ندهد و به صورت گام به گام و در قبال حرکت طرف مقابل این اقدامات را انجام دهد.

در پایان با حمایت از فرزندان انقلاب امیدواریم نتیجه مذاکرات در نهایت هم از جهت عزت ملی و هم از جهت اقتصادی و علمی به نفع ملت ایران باشد.

شورای تهران دفتر تحکیم وحدت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار