نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت:عدم مناسب سازی فضاهای شهر در خارج از مترو اتوبوس مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد به گونه‌ای که اماکن دولتی هنوز آماده پذیرایی از معلولان نیست.

مجتبی شاکری، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این که مقایسه وضعیت نقطه‌ای دو سال گذشته تهران با شرایط فعلی بیانگر اقدامات مفیدی نظیر ساخت 20کیلومتر تونل در سال و توسعه خطوط بی آرتی، دوربرگردان‌ها و بزرگراه‌ها است افزود: شاید روزی افسانه بود که بتوان شمالی ترین نقطه تهران تا جنوبی ترین نقطه آن را در مدت 20دقیقه پیمود که البته احداث بزرگراه امام علی(ع) این افسانه را به واقعیت تبدیل نمود.
 
وی از احداث بزرگراه زین الدین، همت و صیاد شیرازی به عنوان بخشی دیگر از فعالیت‌های شهرداری تهران در سال‌های اخیر نام برد و گفت: اما باید پرسید که آیا این میزان جهت رفع مشکلات زندگی شهروندان کفایت می کند.
 
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران توسعه 3برابری خطوط شبکه مترو با توجه به گزارش کمیسیون حمل و نقل شورا و نیز درخواست‌های شهروندان را لازمه ایجاد رفاه نسبی و خدمات مناسب به شهروندان عنوان نمود و افزود: البته این توسعه 3-4برابری نیازمند تامین اعتبار لازم ونیز تبدیل بودجه‌های غیر نقد به نقد و ایجاد زیرساخت‌های لازم است که اجرایی نمودن آن نیازمند گذشت زمان است.
 
شاکری از توجه دولت در توسعه حمل و نقل عمومی به ضروری‌ترین عامل در جهت ارائه نمودن این امر یاد کرد و گفت: جمیعت 12میلیونی روزانه تهران و 7میلیونی آن در شب موید مهاجر پذیری  پایتخت است که البته شهروندان تهرانی نباید هزینه این مهاجرت‌ها را بپردازند چرا که پرداخت آن وظیفه دولت است.
 
وی با بیان این که عدم پرداخت اعتبار لازم جهت جا به جایی شهروندان غیر تهرانی و ارائه خدمات به آنان از بودجه شهرداری تهران تنها هزینه‌ها را به شهروندان تهرانی تحمیل خواهد نمود اظهار داشت:‌تهران به لحاظ برخورداری از جاذبه‌ها و موقعیت اشتغال بیشتر سبب جذب افراد به تهران شده که البته،این که هنوز نتوانسته‌ایم تمرکز جمعیت در تهران را با توجه به امتیازهایی کاهش دهیم مسئله مهم دیگری است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
 
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که به عنوان فرد فعال در ستاد مناسب سازی شهری، مناسب سازی معابر و دسترس پذیری آن برای سال خوردگان و معلولان نیازمند گذشت زمان است تصریح کرد: نگاه به وضعیت فعلی و عدم مناسب سازی‌ها در تمامی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس امکان سوار نشدن و پیاده شدن در ایستگاه مورد نظر را به این افراد نمی دهد ضمن این که عدم برخورداری ایستگاه مقصد از امکانات لازم و نیز مناسب نبودن فضاهای شهری در خارج از مترو و اتوبوس نیز مسئله دیگری است که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد.
 
شاکری عدم مناسب سازی در فضا و اماکن دولتی را یکی دیگر از خلاهای حضور معلولان و سالمندان شهر عنوان و خاطر نشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که سازمان نظام مهندسی ارائه پروانه ساخت به تمامی پروژه‌ها و ساختمان‌ها را منوط به رعایت تمامی استانداردها نماید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار