مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوان:

از تمامی رسانه ها برای حضور در جشن ملی نماز و نیایش دعوت به عمل می‌آید

روابط عمومی انجمن سینمای جوانان از تمامی رسانه‌های كشور برای حضور و مشاركت در برگزاری ششمین جشنواره دو سالانه نماز و نیایش دعوت به عمل آورد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، طی دعوت از اهالی رسانه برای حضور در این رویداد، افزود: نماز محور اصلی اعتقادی تمام مسلمانان جهان است و در جشنواره پیش رو انتظار داریم تمامی اهالی فرهنگ و رسانه با حضور و مشاركت خود به رونق آن كمك كنند.

بر پایه این گزارش، سهیلا عسكری افزود: ششمین جشنواره‌ی ملی نماز و نیایش به روایت دوربین از پانزدهم تا هیجدهم دی‌ماه سال جاری در سه ‌شاخه‌ی فیلم كوتاه، فیلم‌نامه و عكس برگزار می‌شود با توجه به استقبال هنرمندان از این رویداد مدیریت جشنواره تصمیم گرفت تا مهلت ارسال آثار تا روز هشتم آذرماه سال جاری تمدید شود.

مدیر روابط عمومی انجمن تصریح كرد: با توافقات صورت گرفته قرار است فیلم هایی كه در جشنواره نماز و نیایش برنده جایزه می شوند به صورت مستقیم در بخش مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم كوتاه تهران به عنوان مهمترین رویداد حوزه فیلم كوتاه حضور یابند و این جایزه علاوه بر وجوه مادی و معنوی این رویداد، برای اشاعه هر چه بیشتر تصاویر تاثیرگذار از نماز و فرهنگ نمازخوانی است و از سوی دیگر می تواند آثار هنرمندان این عرصه را به شكل مطلوبی در سطح جامعه معرفی كند.

گفتنی است در جشنواره ملی نماز و نیایش حداقل 15 جایزه به برگزیدگان خود اختصاص یاقته و به هیات داوران این رویداد، امكان اهدای 8 جایزه دیگر داده شده است. این جوایز به ترتیب در بخش مسابقه فیلم شامل جایزه ویژه پژوهش، فیلمنامه ، پویانمایی، مستند، داستانی،  تجربی، جایزه ویژه جشنواره به بهترین فیلم، جایزه بهترین اثر 110 ثانیه ای، در بخش فیلمنامه شامل 4 جایزه و در بخش عكس شامل 3 جایزه می شود. همچنین بر اساس فراخوان جشنواره برای داوران بخش های سه گانه این رویداد، امكان اهدای 2 دیپلم افتخار و جایزه در بخش مسابقه فیلم ، 4 دیپلم افتخار و جایزه در بخش فیلمنامه و 2 دیپلم افتخار و جایزه در بخش عكس نیز فراهم شده  كه با توجه به این جوایز امكان اهدای 23 جایزه در جشنواره فیلم نماز و نیایش وجود دارد.     
    
مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران در ادامه خاطرنشان كرد:  چندی قبل نشست خبری این رویداد با حضور مدیرعامل انجمن ، رییس جشنواره برگزار شد و مختصات این رویداد در این نشست تبیین و بر وجه ملی آن تاكید شد و فكر می كنم با توجه به جایگاه ارزشی شهر قم در بین مردم كشور، این شهر گزینه خوبی برای برگزاری جشنواره است و امیدوارم در كنار حرم كریمه حضرت معصومه (س) شاهد برگزاری رویدادی ارزشمند و متناسب با شان ایشان باشیم. به همین منظور از تمامی رسانه های كشور دعوت می كنیم تا در این رویداد حضور یابند.

عسكری تصریح كرد: انجمن سینمای جوان قم و مسئولان فرهنگی این شهر در حوزه سینمای جوان همواره فعال و پیشگام بوده اند به گونه ای كه تاكنون دو رویداد در این شهر برگزار شده است. گردهمایی فیلمسازان و عكاسان نخستین رودیداد امسال بود كه از كنار حرم حضرت معصومه(س) آغاز و به بركت ایشان در بیش از50 شهر كشور ادامه یافت و جوانان فیلمساز را گرد هم آورد. همچنین در این شهر شاهد برگزاری جشنواره استانی سینمای جوان قم بودیم كه این رویداد نیز با كیفیت مطلوبی برگزار شد به همین دلیل توان و ظرفیت لازم برای برگزاری این جشنواره در استان قم وجود دارد.

وی  معرفی و اشاعه فرهنگ نماز و نمازخوانی را یكی از تاثیرات این جشنواره دانست و افزود: گسترش فرهنگ نماز جدای از تاثیرات فردی و معنوی، می تواند جامعه را به سمت اخلاق مداری سوق دهند و امیدواریم جشنواره نماز و نیایش  گام  موثری در راستای اشاعه نمازخوانی و فرهنگ نماز باشد.

ششمین جشنواره دو سالانه نماز و نیایش از پانزدهم تا هیجدهم دی ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار می شود.            
 

انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.