مدیر عامل اتحادیه سراسری گل و گیاه:

درخواست 30 میلیارد تومان وام برای اتمام پایانه گل و گیاه شرق تهران/صادرات 22 شاخه گل معادل یک بشکه نفت است

ولی گفت: در خواست وام 30 میلیارد تومانی به وزارت جهاد و بانک کشاورزی برای اتمام 20 درصد باقی مانده پایانه شرق گل و گیاه تهران ابلاغ شده ولی هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمودحسن ولی مدیر عامل اتحادیه سراسری گل و گیاه در نشست خبری گفت:اتحادیه گل و گیاه برای ساخت این پایانه تلاش و زحمات شبانه روزی کشیده‌اند اما تا کنون این مجموعه به دلیل عدم تامین نقدینگی نیمه کاره باقی مانده است.

وی در ادامه افزود: ما در تلاش هستیم تا با کمک معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی هر چه زودتر مسئله وام را حل کرده تا این مجموعه 36 هزار متر مربعی در سال آینده افتتاح شود.

ولی با اشاره به اینکه این پایانه ساخته شده در درون خود از بخشهای مختلفی شامل هواشناسی، فرودگاه، دو بانک، قسمت تجاری وزارت خانه صنعت و معدن و تجارت مستقر است و همچنین قرار است دفتری از وزارت امور خارجه برای بحث صادرات به پیگیری آن مستقر شود که این همه اینها نیازمند تلاشهای وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمانهای ذیربط برای اتمام این مجموعه بزرگ گل و گیاه کشور است.

**عربستان سالانه 15 میلیارد شاخه گل مصرف می‌کند

مدیر اتحادیه سراسری گل و گیاه با اشاره به مصرف سالانه کشور عربستان که در حدود 15 میلیارد شاخه گل است افزود: ما می‌توانیم با اتمام این پایانه از ظرفیت کشورهای عربی برای صادرات استفاده کنیم که همه اینها نیازمند توجه به بخش تولید، سلیقه و علاقه‌مندی این کشورها به گلهای مختلف است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کشور روسیه سالانه 8 میلیارد شاخه گل مصرف می‌کند که گل رز قرمز بیشترین مصرف این کشور در زمینه گل و گیاه کشور است.

**صادرات 22 شاخه گل معادل یک بشکه نفت است

ولی با بیان اینکه در سالهای گذشته قیمت نفت خام بین 105 تا 110 دلار بوده افزود: ما در آن زمان می‌توانستیم 35 شاخه گل به کشورهای خارجی صادرات داشته باشیم که معادل یک بشکه در روز بود ولی در حال حاضر که قیمت جهانی نفت به 80 تا 70 دلار رسیده این شاخه گلها نیز به  22 عدد رسیده است که این آمارهای نشان دهنده واقعیتی تلخ است که همه اینها نیازمند تلاش بخش کشاورزی و سایر مسئولان ذیربط برای توجه به بیشتر به این بخش می‌باشد.

**آماری از صادرات گل در اختیار نداریم


حسن ولی با بیان اینکه صادرات گل در حال حاضر از شهرهای مختلفی صورت می‌گیرد افزود: متاسفانه چون این آمارها پراکنده هستند ما در این حوزه از میزان صادرات گل در بخش گمرکی بی‌اطلاع هستیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، گل ، گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار