یو اس ای تو دی:

اوباما باید درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با مخالفان داخلی و خارجی دست و پنجه نرم کند

یو اس ای تو دی نوشت، رئیس جمهور آمریکا علاوه بر مخالفان خارجی درباره مذاکرات هسته ای ایران باید با مخالفان داخلی نیز دست و پنجه نرم کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی یو اس ای تو دی در مطلبی به قلم "دیوید جکسون" نوشت: از زمان شکست دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، باراک اوباما رئیس جمهور اقدامات چالش برانگیزی انجام داده است چرا که پس از بازگشت از سفر در روز یکشنبه با مخالفت های جمهوری خواهانی که به تازگی در کنگره قدرت را در دست گرفته اند، مواجه خواهد شد.

 پس از بیانیه‌های جدید درباره تغییرات آب و هوا و سیاست های اینترنت- که هر دوی انها انتقادات جمهوری خواهان را در پی داشته است- اوباما با انتقادات ادامه دار انها درباره سیاست هایش در مقابل ایران و مهاجران غیرقانونی در آمریکا نیز مواجه است.

اوباما و جمهوری خواهان کنگره باید درباره خط لوله کی استون و برنامه هزینه ها و بودجه که قرار است پس از یازدهم دسامبر اجرایی شود، با یکدیگر رودر رو شوند.

در حالی که جمهوری خواهان کنترل مجلس سنای امریکا را در دست گرفته اند و توانسته اند اکثریت مجلس نمایندگان را نیز در انتخابات چهارم نوامبر به دست بگیرند، اوباما قول داده است جلوی این ادعاها را که وی فردی بی دست و پا و ناتوانی است را بگیرد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهور خاطر نشان کرده است از تمام توان و اختیارات خود برای تامین منافع مردم آمریکا - اقتصاد آمریکایی ها به ویژه طبقه متوسط- استفاده خواهد کرد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اختلافات اوباما و جمهوری خواهان کنگره درباره مهاجران غیرقانونی آمریکا و مذاکرات هسته ای ایران اشاره کرده و نوشت: مذاکرات دولت اوباما با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور صحنه دیگر رویارویی رئیس جمهور آمریکا و جمهوری خواهان است.

آمریکا و متحدانش و ایران در بیست و چهارم نوامبر درباره توافق نهایی احتمالی مذاکره خواهند کرد.

جمهوری خواهان و برخی از دموکرات های آمریکا درباره پایبندی ایران به تعهداتش بدبین هستند. جمهوری خواهان می گویند در صورتی که اوباما با ایران توافق کند که برای آنها قابل پذیرش نباشد، تحریم های بیشتری علیه تهران وضع خواهند کرد.

اوباما و جمهوری خواهان همچنین درباره خط لوله کی استون اختلاف نظر دارند. جمهوری خواهان با این پروژه که نفت را از کانادا تا خلیج مکزیک انتقال می دهد، موافقند و آن را اقتصادی می دانند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار