زاکانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

دانش‌آشتیانی از گردانندگان فتنه است/ آیا اصرار رئیس‌جمهور در به کارگیری عناصر فتنه در وزارت علوم تعجب‌آور نیست؟

یک نماینده مجلس گفت: امروز وزیر پیشنهادی معرفی شده به اعتقاد بنده و با استناداتی وجود دارد از عوامل گرداننده فتنه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس در جریان رأی اعتماد نمایندگان به وزیر پیشهنادی علوم، تحقیقات و فناوری در مخالفت با فخرالدین دانش آشتیانی ضمن خیر مقدم خدمت معاونین رئیس جمهور و وزرایش اظهار داشت: شرایط کشور بسیار خطیر است و امروز در فتنه و بهانه‌جویی به سر می‌بریم که نظام سلطه به بهانه‌های مختلف به کشور ما تحمیل می‌کند.

وی افزود: امروز دولت و نظام در مبارزه با فتنه‌های جهانی و بهانه‌های آمریکای خونخوار قرار گرفته است و منطقه توسط دست نشاندگان آمریکا در آتش می‌سوزد و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و متأسفانه عده‌ای به دنبال بهانه‌جویی و التهاب‌آفرینی‌اند.

زاکانی با تأکید بر اینکه دولت برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی احتیاج به آرامش و اعتدال دارد، اظهار داشت: سپردن مدیریت آموزش عالی کشور و مدیریت دانشگاه‌ها به فعالان فتنه 88 و عناصر افراطی خلاف مصالح کشور است.

وی ادامه داد: مجلس با امام، انقلاب و شهیدان پیوند ناگسستنی دارد و این مجلس مطیع مقام معظم رهبری و نوکر ملت و برآمده از اکثریت ملت است و پاسدار ارزش‌هایی است که مردم در 9 دی سال 88 بر آن پافشاری کردند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با مورد خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور گفت: شما 20 سال عضو خانواده مجلس بودید تعجب می‌کنیم که چرا پیام منطقی مجلس را در صیانت از آرمان‌های انقلاب نادیده می‌گیرید، شما از تابستان 92 تا پاییز 93 پنج نفر را برای وزارت علوم معرفی کردید که همه آنها جزء جریانات افراطی بوده و با این جریانات پیوستگی عمیق داشتند.

نماینده مجلس ادامه داد: آیا اصرار رئیس‌جمهور در به کارگیری عناصر فتنه در وزارت علوم تعجب‌آور نیست، آیا تقاضای مجلس تقاضای نامعقول و نادرستی است؟ آیا حل مشکل پیش آمده در وزارت علوم کار دشواری است. نمایندگان وقتی جوابی برای سوالاتشان پیدا نمی‌کنند یک احساس و یک برداشت واقعی دارند و آن این است که دستان پشت پرده وجود دارد.

وی تأکید کرد: امروز دولت در موضوع هسته ای در یک وضعیت حساسی قرار دارد لذا کشور به آرامش و همبستگی وهمیاری برای صیانت از حقوق ملی و حیاتی دارد.

زاکانی افزود: رئیس‌جمهور با کنایه به ما گفت «و ما ادراک ماالبورسیه» پاسخ این صحبت را این گونه می‌دهیم که «و ما ادراک ماالفتنه». تا امروز هر کسی که به مجلس معرفی شده در فتنه مشارکت داشت اما امروز دانش آشتیانی معرفی شده که به اعتقاد بنده و با استناداتی که بیان می‌کند از عوامل گرداننده فتنه است. این راستگویی دولت است! گفته بودند که اگر 10 نفر را رد کنید هر بار ما در همین مسیر به شما وزیر علوم را معرفی می‌کنیم و هر بار تأکید بیشتری داریم این همان چیزی است که مورد اعتراض ما است.

زاکانی افزود: رئیس جمهور گفته است دانشگاه محل تولید علم است، ایشان به علم و فرهنگ توجه دارند، ولی سیاست کاری را طلب می‌کنند و به دنبال چهره علمی موجه در دانشگاه‌اند و اهل تنازع با مجلس نیستند و به ما اطمینان خاطر دادند، آقای روحانی ما نمی‌توانیم گذشته آشکار دانش آشتیانی را نادیده بگیریم و نمی‌توانیم به وعده‌های شما توجه و اطمینان کنیم و در پیشگاه خداوند از ما رفع مسئولیت شود، درحالی که گذشته دانش آشتیانی برای ما آشکار و کاملا معلوم است.  
 
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: دانش آشتیانی گفته است که از رزمندگان دفاع مقدس و از مدافعان آن ایام سخت بوده و امروز افتخار دارد که در کسوت وزارت علوم قرار بگیرد، سال ۶۷ امام (ره) فرمودند؛ بسیج دانشجویی ضروری‌ترین تشکل است و ماموریت بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها جلوگیری از نفوذ ایادی شرق و غرب در دانشگاه‌هاست.  
 
وی تصریح کرد: دانش آشتیانی در کتاب «تاریخ شفاهی آموزش عالی» در دوره معین گفته است که ما نگذاشته‌ایم که بسیج دانشجویی به داخل دانشگاه‌ها بیاید و این در حالی است که در سال ۶۸ مقام معظم رهبری گفتند که بسیج دانشجویی را ضروری می‌دانیم، سال ۶۹ افتخار دانش آشتیانی این است که علی رغم تاکید کسانی که اصرار می‌کردند که امام پیامش روشن است و حضور بسیج در دانشگاه‌ها لازم است، ولی وی می‌گوید ایستاده‌ام و استدلال کرده‌ام که بسیج باید به خارج از دانشگاه‌ها برود و این استدلال ما نیز مورد پذیرش واقع شد.  
 
این نماینده مجلس افزود: در کتاب مذکور‌‌ همان کسانی که مدافع حضور بسیج در دانشگاه‌ها بودند به دانش آشتیانی گفتند که به دانشگاه خیانت کرده‌اید و این بیان صریح خودمان است.  
 
زاکانی افزود: دانش آشتیانی از موسسین حزب مشارکت است و بیانیه‌های مختلفی را امضاء کرده و عضو شورای مرکزی این حزب است، چرا که اسنادش موجود است. مجلس ششم تحصن شد، من تعجب می‌کنم از مطهری که مجلس ششم را با مجلس نهم مقایسه می‌کند. مجلس ششم برای چه تحصن شد؟ برای جلوگیری از امر قانونی انتخابات. دانش آشتیانی و ۱۱۹ نفر از اساتید بیانیه رسمی دادند و در تاریخ ۷ بهمن ۸۲ به نفع تحصن کنندگان روزه سیاسی گرفتند که اسنادش موجود است.  
 
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: دانش آشتیانی در مشارکتی بوده است که در بیانیه حزب مشارکت هم بود تحصن و استعفای تاریخی نمایندگان نقطه عطفی در روند پیشرفت و دموکراسی در ایران است. جبهه مشارکت در انتخابات اول اسفند شرکت نمی‌کند و این جبهه با روند فعلی انتخابات در مجلس هفتم را مفید نمی‌داند.  
 
وی اضافه کرد: در پایگاه اطلاع رسانی دولت شما اگر مشاهده کنید به بیانیه‌ای می‌رسید که ۱۲۸ نفر از اساتید دو روز قبل از استیضاح فرجی‌دانا علیه مجلس برخواستند و اکنون می‌گویند که این مجلس با جسارت به میدان آمده و با کارشکنی و غوغاسالاری مقابل متولی حرکت علمی کشور ایستاده است و سهم خواهی می‌کند، آقای رئیس جمهور ما از چه کسی سهم خواهی کرده‌ایم، لطفا بگویید به مردم اسامی کسانی که از شما سهم خواهی کرده‌اند را بگویید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این بیانی است که امضای دانش آشتیانی پای اوست و ممکن است وی این موضوع را انکار کند، البته امضاها خیلی زیاد است، ما از وی خواستیم که حداقل در گذشته این موضوع را تکذیب کند اما تکذیب نکرد، امروز که نیاز به رای است و از چند روز قبل تا به امروز همه وزرا بسیج شدند و به مجلس وعده می‌دهند، آقای رئیس جمهور وعده دادن به مجلس بد است. نمایندگان مردم به واسطه رایی که به آن‌ها داده شده از حقوق ملت ایران نمی‌گذرند و این مسیر را قبول نداریم و به دنبال تعامل دقیق دولت و مجلس هستیم. دانش آشتیانی حضور فعالی در فتنه داشته است و خواهش می‌کنم که فیلمی را که مقام معظم رهبری درباره جناح بندی‌های سیاسی در دانشگاه سخنرانی کرده بود را در صحن علنی پخش کنید.  
 
زاکانی افزود: ما میلی منفرد را به واسطه حضور در تحصن به وی رای ندادیم، دانش آشتیانی مربوط به دانشگاه امیرکبیر نیست، از دانشگاه دیگری به این دانشگاه آمده است و ایشان حضورش را در فتنه تکذیب می‌کند. وی نه تنها در این تحصن شرکت کرده، بلکه گرداننده این تحصن است.  
 
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: از چندی پیش رسانه‌های ضد انقلاب فیلم تحصن را مونتاژ کردند، حضور دانش آشتیانی در بین شعار دهندگان که فیلمش در زمان میلی منفرد منتشر شد و همراهی با او کتمان فتنه را برملا نمی‌کند، چه کسانی در کنار ایشان بودند، صدیقی معاون دانشجویی، غلامی که امروز مدیرکل بورس است، چرا مسئله بورس مطرح شد، ما که مسئله‌ای را در این داستان مطرح نکرده بودیم، برای اینکه در حقیقت ما را منفعل کنند.  
 
وی افزود: همه آنچه که مطهری برای اعتراضاتشان در مجلس قبل و در همین مجلس برای دولت قبل بیان کردند، همه آن‌ها گوشه‌هایی است که در فتنه ۸۸ افتاده است، من تعجب می‌کنم که چرا وی چشمانشان را بر حقایق می‌بندد، مسئله کاملا شفاف است. قانون شکنی، تهمت زدن به نظام، همراهی با بیگانگان، قابل پذیرش نیست.  
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز کشور به آرامش نیاز دارد، رئیس جمهور گفت؛ ما باید تنور را گرم کنیم و نان خوبی را به مردم بدهیم، آقای رئیس جمهور با شرایطی که ایجاد شده، نه تنور گرم می‌شود بلکه در جامعه آتشی برافروخته خواهد شد که تمام منافع ملی را به بار خواهد داد.  
 
زاکانی افزود: ما تا امروز به حواشی می‌پرداختیم و اعتقاد من این است که دانش آشتیانی از عناصر محوری است و از کسانی است که در مسیر شکل گیری این تفکر نقش محوری داشته است و ۲۰ سال مدیرعامل مدارس مفید بودند. تهران ۳۰۰۰ مدرسه دارد، تنها مدرسه‌ای که مدیرش در زمان فتنه دستگیر شد، مدیر مدرسه مفید بود و تنها مدرسه‌ای که در روز قدس از مدرسه راهپیمایی راه اندازی کرد، که شعار نه غزه و نه لبنان را سر بدهند، مدرسه مفید با مدیریت ایشان بود.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار