اردبیل؛

اختصاص یک میلیارد دلار وام برای احداث سدهای مرزی استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: یک میلیارد دلار معادل 30 هزار میلیارد ریال از محل صندوق ذخیره ارزی به صورت برداشت وام توسط وزارت خانه های نیرو و جهاد کشاورزی برای سرمایه گذاری در استان و احداث سدهای مرزی و مهار آب های جاری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: 1 هزار و 960 میلیارد ریال از این اعتبارات سهم وزارت جهاد کشاورزی و ما بقی سهم وزارت نیرو است و در ماه های اخیر شاهد فعال شدن پروژه های سدسازی در استان هستیم که علاوه بر ایجاد تحول و توسعه استان اشتغال جوانان بیکار و ایجاد درآمد برای اهالی منطقه، هم در دوره احداث و هم در دوره بهره برداری را رقم می زند.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه بزرگ سد مرزی عمارت را 3 هزار و600 میلیارد ریال دانست و گفت: با وضعیت اختصاص اعتبار به این سد در سال های گذشته، 15 سال زمان نیاز داشت تا سد عمارت تکمیل و به بهره برداری برسد در حالی که با اختصاص اعتبارات کلان در 3 سال آینده شاهد پیشرفت چشمگیر در عملیات اجرائی این سد می شویم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه گرمی هم بر خاک حاصلخیز و هم منابع آبی فراوان در قالب رودخانه های جاری مالک است احداث 3 سد مرزی در این شهرستان را نویدبخش تحول جدی و رشد اقتصادی منطقه دانست.

انتهای پیام/ ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، احداث ، سدهای ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.