خبرگزاری فرانسه:

ایران و 1+5 امروز وارد جزئیات مذاکرات می‌شوند

خبرگزاری فرانسه گزارش داد ایران و قدرت های غربی روز چهارشنبه در دومین روز از مذاکرات وین با هدف دستیابی به توافق تاریخی در مورد برنامه هسته ای ایران، وارد جزئیات مذاکرات می شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، دیپلمات‌های گروه پنج به علاوه یک و ایران پس از مذاکرات دو جانبه در روز سه شنبه،برای اولین بار در روز چهارشنبه در نشست عمومی شرکت می کند. دیپلمات ها تا روز 24 نوامبر فرصت دارند در مذاکرات به نتیجه برسند. 

خبرگزاری فرانسه افزود: پس از حدود یک سال گفتگو های فشرده، مذاکرات به شدت پیچیده است.

وزرای امور خارجه کشورهای گروه پنج به علاوه یک (چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان) از جمله جان کری قرار است طی هفته جاری به وین بروند. این سفر پس از مذاکرات پشت درهای بسته مدیران سیاسی ، تحت هدایت کاترین اشتون مسئول سابق امور سیاسی اتحادیه اروپا و نماینده اروپا در پرونده ایران، انجام خواهد شد. البته مقامات آمریکایی از تعویق سفر کری به وین خبر داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا افزود جان کری بامداد پنجشنبه عازم پاریس خواهد شد تا در آنجا با سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان و لوران فابیوس همتای فرانسوی خود درباره مذاکرات هسته ای ایران جداگانه ملاقات و گفتگو کند.

مذاکره کنندگان باید ابتدا موضوع ظرفیت غنی سازی را که ایران احتمالا پس از توافق حفظ خواهد کرد، مشخص کنند. به ادعای یک منبع غربی ایران باید با کاهش قابل توجه ظرفیت موافقت کند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار