رئیس پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد این پلیس در حال ردیابی ده‌ها شهروند آمریکایی است که طی ماه های اخیر احتمالا به منظور پیوستن به گروه های مسلح، به سوریه سفر کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) روز سه شنبه اعلام کرد این پلیس در حال ردیابی نزدیک به 150 شهروند آمریکایی است که عقیده دارد طی ماه های اخیر احتمالا به منظور پیوستن به گروه های مسلح، به سوریه سفر کرده اند.

"جیمز کامی" رئیس پلیس فدرال آمریکا در این باره گفت آمریکایی هایی که همراه با گروه های جهادی خارجی مشغول جنگیدن هستند، یک نگرانی بزرگ برای اف بی آی شمرده می شوند، زیرا این احتمال وجود دارد که این افراد پس از دیدن آموزش های نظامی، کسب تجربه جنگی و یافتن حلقه های ارتباطی لازم، به آمریکا باز گردند و در این کشور دست به حملاتی بزنند.

وی در کنفرانس خبری خود در بوستون در این باره به خبرنگاران گفت: "ما نزدیک به 150 نفر را که از آمریکا به سوریه سفر کرده اند، ردیابی کرده ایم. شمار چشمگیری از این افراد برای شرکت در جنگ به سوریه رفته اند."

"کامی" افزود اف بی آی قاطعانه تلاش خواهد کرد تا اجازه ندهد گروه‌های تروریستی خارج از سوریه بتوانند در آینده، یک حادثه 11 سپتامبر دیگر را در آمریکا رقم بزنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار