بوشهر؛

فرهنگیان دچار بیماری‌های کلیوی درمان می‌شوند

رئیس آموزش و پرورش دشتستان گفت: فرهنگیان دچار بیماری‌های کلیوی درمان می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سیدحسن لواسانی‌فرد شامگاه سه‌شنبه در همایش "چگونه از نارسایی کلیوی جلوگیری کنیم"، دوری از کبر و غرور را از نشانه‌های بندگان خدا دانست و اظهار داشت: بندگان خدا کسانی هستند که در روی زمین با فروتنی راه می‌روند و کارهای آنها باعث رنجش خاطر دیگران نمی‌شود.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: حمایت ویژه از فرهنگیانی که جزء بیماران کلیوی هستند از اهداف اصلی تشکیل این همایش است زیرا تعدادی از همکاران عزیز فرهنگی‌ام از بیماری کلیه رنج می‌برند.

این مسئول با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده بین اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و انجمن حمایت از بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: مفاد این تفاهم‌نامه به مدارس ارسال شده و از مدیران می‌خواهیم با مطالعه کامل آن به همه همکاران اطلاع‌رسانی کنند.

متخصص کلیه و مجاری ادراری نیز تاثیر بیماری دیابت در بسیاری از بیماری‌ها خصوصاً بیماران کلیوی را زیاد دانست و گفت: در بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های کلیوی تاثیر دیابت بعد از 10 تا 15 سال تاثیرگذار است و کنترل قند باعث تاخیر 20 تا 25 ساله در ایجاد این بیماری می‌شود.

محمد صادقی افزود: با چک کردن سالانه کلیه و انجام آزمایش مختلف می‌توان از بروز بسیاری از نارسایی‌های کلیوی جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: فشار خون نامنظم باعث کوچک شدن کلیه می‌شود که باید از مصرف بیش از حد نمک در برنامه‌های غذایی روزانه پرهیز شود.

این متخصص کلیه مصرف دخانیات و استفاده از مکمل‌های غذایی را از عوامل نارسایی‌های کلیه دانست و گفت: برای جلوگیری از نارسایی‌های کلیه می‌توان با نوشیدن آب، ورزش‌های منظم، آزمایشات مختلف و پرهیز از پرخوری تا حد زیادی این بیماری را کنترل کرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: عسلویه ، کلیوی ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.