وال استریت ژورنال:

آمریکا با تعلیق تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موافق است

وال استریت ژورنال نوشت: دولت آمریکا آمادگی خود را برای تعلیق تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران که واشنگتن علیه تهران اعمال کرده، به محض اجرای توافق جامع اعلام کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی آورده است: در حالی که مذاکرات هسته‌ای با ایران به آخرین مرحله خود رسیده و یکی از موضوعات اصلی مورد اختلاف تعدیل تحریم ها علیه این کشور است.

یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی در مذاکرات ایران و 1+5 در وین پایتخت اتریش روز چهارشنبه در مصاحبه با ریانووستی گفت آمریکا به منظور دستیابی به یک موافقتنامه درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی باید در مورد تحریم های خود علیه تهران کوتاه بیاید و از این تحریم ها دست بکشد.

وی افزود: اکنون تا حد زیادی همه چیز به سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به وین بستگی دارد. دستیابی به موافقتنامه به تصمیمات آمریکایی ها در این خصوص بستگی دارد که آیا در رابطه با لغو تحریم ها علیه ایران حاضر هستند کوتاه بیایند یا خیر.

این منبع تصریح کرد آمریکایی ها در حال حاضر بر کاهش تدریجی تحریم ها علیه ایران تاکید دارند اما ایران تاکید دارد به محض امضا موافقتنامه ، همه تحریم ها علیه این کشور باید لغو شود.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار