یورش پلیس‌به محل عضو گیری "داعش"+عکس

رئیس پلیس مومباسا پس از عملیات گسترده علیه تروریست‌های افراطی در این شهر بندری و بازداشت حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرد ما اطلاعاتی در دست داشتیم که حاکی از برنامه ریزی اعضای این گروه برای حمله بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نیروهای پلیس کنیا به دو مسجد که مکان تجمع تروریست‌ها و انبار تسلیحات گروه الشباب در شهر مومباسا است یورش برده و حدود ۲۰۰ نفر را بازداشت کردند.
 
پلیس در جریان این حملات تعدادی تلفن همراه، لپ تاپ و فیلم ویدیویی ضبط کرده که گفته می‌شود با «اسامه بن لادن» سرکرده معدوم القاعده و مبلغان کنیایی متهم به ترویج افراطی‌گری مرتبط بوده است.
 
"نلسون مروا" کمیسر پلیس شهر بندری مومباسا با بیان اینکه افرادی که به این مساجد رفت و آمد می‌کنند با گروه تندرو الشباب سومالی در ارتباط هستند افزود: در این عملیات یک تن کشته و همچنین پرچم سیاه داعش نیز از محل تجمع تروریست‌ها برچیده شد.
 
گفتنی است چندی پیش گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری مدعی شد برادران ما در شهر مومباسا پس از ادای نماز عید قربان با ما بیعت کردند.
 
رئیس پلیس مومباسا اظهار کرد: استفاده از این مساجد برای ترغیب جوانان به افراط‌گری و استخدام آن‌ها برای گروه الشباب، زبانزد شده است.
 
نلسون مروا که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: ما اطلاعاتی در دست داشتیم که حاکی از برنامه ریزی اعضای این گروه برای حمله بود.
 
وی گفت ۲۰۰ نفر در این عملیات دستگیر شدند و یک نفر که تلاش داشت به سوی مأموران پلیس نارنجک پرتاب کند به ضرب گلوله کشته شد.
 
کنیا در تلاش است شبکه‌های شبه نظامی را که مسوول یک سری حملات در این کشور می‌داند، از بین ببرد و می‌گوید بسیاری از نیروهای به کار گرفته شده در این شبکه‌ها از گروه تروریستی الشباب سومالی الهام گرفته‌اند.
 
کنیا سربازان خود را در قالب صلحبانان اتحادیه آفریقا به سومالی اعزام کرده و حال آنکه الشباب که در حمله خونین سال ۲۰۱۳ به مرکز خرید "وست گیت" در نایروبی دست داشته، وعده داده است سربازان کنیایی و دیگر نیروهای آفریقایی را از سومالی بیرون کند.











انتهای پیام /ض

منبع :ابنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار