سفیر سابق فرانسه در تهران: تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران باید لغو شوند

لوبلاگ در مطلبی به اثرات تحریم‌های شورای امنیت بر توافق احتمالی هسته ای می‌پردازد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری لوبلاگ در مطلبی به قلم "فرانسیس نیکولاد" سفیر سابق فرانسه در ایران، به اثرات تحریمهای شورای امنیت بر توافق احتمالی هسته ای می‌پردازد.

سوال اصلی این دیپلمات ارشد فرانسوی این است که آیا تحریم‌های شورای امنیت (با توجه به طولانی بودن مسیر لغو تحریم های این شورا) مانعی بر سر توافق جامع هسته‌ای با ایران هست یا خیر؟

این دیپلمات ارشد فرانسوی با اشاره به سابقه تحریمهای شورای امنیت علیه عراق و عواقب ناگوار آن برای مردم این کشور ، تلویحا به بی اثر بودن تحریمهای شورای امنیت بر ایران صحه می گذارد و می نویسد: ایران مشکل عراق را ندارد. تحریمهای شورای امنیت علی رغم اینکه بر بخشهای موشکی و هسته ای ایران تمرکز کرده است ؛ اما نتوانسته است مانع از پیشرفت آنها شود. این تحریمها ، اقدامات یکجانبه غرب را مشروعیت بخشیده و دقیقا ایران به همین خاطر می خواهد همه این تحریمها به طور کامل لغو شوند. ایران به درستی خواهان بازگشت پرونده اتمی خود از نیویورک به وین است. یعنی پرونده هسته ای ایران بعنوان یک موضوع فنی مورد بررسی قرار گیرد ، نه یک مشکل سیاسی و امنیتی. اگر قرار است بازرسی از ایران صورت بگیرد ، باید توسط بازرسان آژانس ، آن هم از سایت هسته ای باشد ؛ نه اماکن نظامی.

سفیر سابق فرانسه در تهران در پایان یادداشت خود می نویسد : برای اینکه اعتماد ایران به غرب (اعتمادی که طی سالها به شدت آسیب دیده) جلب شود ، باید تحریم های شورای امنیت لغو شوند و مساله هسته ای ایران از قالب یک مشکل امنیتی – سیاسی به یک پرونده حقوقی – فنی تبدیل شود.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۳
فکر کنم فهمیده در ایران از بمب اتم خبری نیست. خب بقیه کم عقل هستند این یکی باهوش بوده. شاید بقیه هم بفهمند . همه چیز ممکن است حتی غیر ممکن ها
ضمننا اگر اسرائیل به ایران حمله کند ایران برای جواب به او نیازی به بمب اتمی ندارد.
آخرین اخبار