نمایشگاه بین المللی بازسازی "افغانستان" در کابل با حضور شرکت های ایرانی

نمایشگاه بین المللی بازسازی افغانستان که با حضور بازرگانانی از ایران، پاکستان و ترکیه و 51 شرکت تولید کننده مواد ساختمانی دیگر در کابل در حال برگزاری با استقبال بازدید کنندگان مواجه شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ در نمایشگاه بین المللی بازسازی افغانستان 9 شرکت ایرانی، 5 شرکت ترک و یک شرکت عربی و شمار دیگری از شرکت های افغانستانی، توانایی خود را در صنعت ساختمانی، شهرک های مسکونی، ساخت فرودگاهها، تولید مواد ساختمانی، صنعت برق ، سدسازی ، سیستم های آبرسانی، تجهیزات امنیتی ، سیستم نوین بانکداری و توسعه صنعت بیمه به نمایش گذاشته اند.
 
"مزمل شینواری" معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگاران برگزاری اینگونه نمایشگاهها را برای توسعه کشور مفید دانست و گفت: قصد داریم افغانستان را از یک کشور مصرف کننده به یک کشور تولید کننده تبدیل کنیم.
 
معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان افزود: افغانستان منابع و مواد خام سرشاری دارد که در صورت استفاده بهینه از آن می تواند به تولید کننده قوی تبدیل شود.
 
عتیق الله نصرت، رئیس بخش تجاری اتاق تجارت و صنایع افغانستان نیز انتقال تجربه را یکی از مهمترین دست آوردهای اینگونه نمایشگاهها دانست و از آغاز به کار کارخانه ذوب آهن در افغانستان به ارزش 30 میلیون دلار در آینده ای نزدیک خبر داد.
 
رییس بخش تجاری اتاق تجارت و صنایع افغانستان تاکید کرد که با آغاز به کار کارخانه ذوب آهن در افغانستان از واردات آهن جلوگیری خواهد شد.
 
مدیران شرکت های تجاری ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی ساختمانی کابل نیز با تاکید به لزوم رفع موانع و فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری در افغانستان اعلام کردند آماده سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور هستند.
 
اولین نمایشگاه بین المللی بازسازی افغانستان که روز سه شنبه در کابل آغاز به کار کرد، تا روز جمعه ادامه خواهد یافت./انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار