سی ان ان گزارش داد : کره شمالی تهدید کرد که آزمایش هسته ای جدید انجام می دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، الیس لابوت خبرنگار شبکه در واشنگتن گفت: مقامات کره شمالی نشانه هایی از خود بروز داده اند مبنی براینکه حاضر هستند گفتگوها درباره پایان دادن برنامه هسته ای این کشور را بدون هیچ پیش شرطی دوباره از سربگیرند. این سخن درحالی مطرح می شود که مقامات کره شمالی درباره انجام دادن آزمایشهای هسته ای بیشتر نیز هشدار داده اند. در بحبوحه این خبرها باید به این نکته نیز توجه داشت که سازمان ملل متحد در هفته گذشته از کارنامه حقوق بشری این کشور انتقاد کرده است. ترکیب این عوامل بسیار جالب توجه است.

کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی ، درحالی از آمادگی برای گفتگوها سخن می گوید که بازهم درباره آزمایش هسته ای جدید هشدار می دهد. پیونگ یانگ می گوید این اقدام در تلافی اقدام خصومت آمیز غرب است. سازمان ملل متحد اعلام کرده است باید کره شمالی به علت ارتکاب جنایت علیه بشریت در دیوان بین المللی کیفری محاکمه شود. مقامات پیونگ یانگ می گویند این قطعنامه سازمان ملل متحد، اقدامی تحریک کننده و غیرمنطقی است و به همین علت، کره شمالی مجبور می شود به آزمایشهای هسته ای دیگری مبادرت کند.

رسانه های دولتی کره شمالی دیروز اعلام کردند بازدارندگی نظامی این کشور بی حد و مرز، تقویت خواهد شد تا درمقابل تهاجم نظامی آمریکا از کشور محافظت شود. اما به گفته سرلشگر جان کربی سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، کره شمالی با این تهدیدهای تحریک آمیز به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید و سبب منزوی شدن بیشتر آن در جامعه بین المللی خواهد شد.

به هرحال، تصاویر ماهواره ای جدید از تاسیسات هسته ای کره شمالی نشان می دهد این رژیم گامهایی به سمت آزمایش هسته ای برداشته است. مقامات ارتش آمریکا معتقدند کره شمالی برنامه هسته ای اش را پیش می برد و به مهارتهای لازم برای کوچک کردن کلاهکهای هسته ای به منظور تعبیه کردن در موشکهای دوربرد دست پیدا می کند و در حال تلاش برای ساخت موشک انداز برای چنین موشکهایی است.

شاید هدف تهدیدهای جدید کره شمالی درزمینه روی آوردن به آزمایش هسته ای جدید، اعمال فشار بر غرب برای گفتگو است.



انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار