در نامه دبیر دفتر تحکیم وحدت به دبیر شورای نگهبان عنوان شد

آیا تصویب توافق‌نامه هسته‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی الزامی است؟

دبیر دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای خطاب به آیت‌الله جنتی سوالی را مبنی بر لزوم به تصویب رساندن توافق نامه هسته‌ای از سوی مجلس مطرح کرد و خواستار پاسخگویی وی شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دبیر دفتر تحکیم وحدت خطاب به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان نامه‌ای نوشت:

متن نامه به شرح زیر است:

حضرت آیت الله جنتی (دامت توفیقاته)
 دبیر محترم شورای نگهبان

با سلام
احتراما به استحضار می رساند همانطور که مستحضرند، دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ملت و فرزندان انقلاب در شرف انعقاد توافقی با کشورهای موسوم به 5 1 بر سر مسائل هسته‌ای کشور می‌باشند. این توافق که حاصل زحمات 10 ساله تیم‌های مذاکره کننده هسته‌ای است و در صورت به نتیجه رسیدن، احتمالا نتیجه نهایی مذاکرات خواهد بود، از اهمیت زیادی برخوردار است و قطعا تعهداتی را برای کشور درپی خواهد داشت. از آنجا که وظیفه تفسیر قانون اساسی کشور به عهده آن شورای محترم می باشد لطفا در صورت امکان ابهامی که برای اعضای دفتر تحکیم وحدت و تعداد زیادی از دانشجویان و مردم شریف بوجود آمده، با تفسیر قانون اساسی بر طرف نمایند.

با عنایت به بندهای 77 و 125 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین آیین نامه‌ها و دستور العمل‌های ذیل این بندها و با توجه به اینکه امضای توافق نامه مذکور، برای نظام جمهوری اسلامی تعهدات بین اللملی را در پی خواهد داشت، آیا لزومی به تصویب این توافق نامه از سوی مجلس شورای اسلامی می‌باشد یا خیر؟

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 علی بیانی

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور

 (دفتر تحکیم وحدت)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار