دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

وسعت رزمایش ولایت 93 بیش از ولایت 91 است/ تعدد سلاح‌ها، شناورهای سطحی، زیرسطحی و استفاده از "اژدر"

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: وسعت رزمایش ولایت 93 بیش از رزمایش ولایت 91 است و سلاح‌ها و تجهیزات گوناگونی در این رزمایش استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" در حاشیه نشست خبری که به مناسبت روز نیروی دریایی در ستاد این نیرو برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وسعت رزمایش ولایت 93 بیش از رزمایش ولایت 91 است و سلاح‌ها و تجهیزات گوناگونی در این رزمایش استفاده می‌شود.
 
وی افزود: برنامه‌های متعددی در روز نیروی دریایی ارتش داریم که برنامه‌های فرهنگی و رونمایی از بالگردها،‌رادارها و تجهیز موشک‌های سطح به سطح به 5 فروند ناوچه کلاس فجر از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: راهکار همین است که مرتب در دریا حضور داشته باشیم و در این زمینه با هرگونه ناامنی مقابله خواهیم کرد.
 
دریادار سیاری در پاسخ به سؤال دیگری درباره تیم پزشکی در مأموریت ناوگروه‌ها اظهار داشت: ناو شکنی که به مأموریت اعزام می‌شود تیم پزشکی دارد و تیم‌هایی که اعزام می‌شوند سلامت کلیه کارکنان را در نظر گرفته و با سامانه تری‌مدیسین با همه مراکز بهداشت در ستاد نیرو در ارتباط هستند.  
 
وی ادامه داد: آموزه‌های دینی حرف اول را در ارتقای توان معنوی نیروها می‌زنند و نقش آموزش‌ها و ارزش‌های معنوی بسیار مؤثر است.  
 
دریادار سیاری در پاسخ به سؤال دیگری درباره ویژگی‌های رزمایش دریایی ولایت 93 تأکید کرد: گستردگی منطقه عملیاتی نسبت به مناطق سال 91، تعدد سلاح‌های در نظر گرفته شده و شناورهای سطحی و زیرسطحی، تعداد پرتاب‌هایی که در رزمایش پیش‌بینی شده و استفاده از اژدر از جمله این ویژگی‌ها است.  
 
دریادار سیاری ادامه داد: در این رزمایش از یگان‌های سطحی و زیرسطحی استفاده خواهیم کرد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های متعدد در هفته نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: رونمایی از سامانه‌های رادار و کنترل آتش ناوهای موشک انداز، رونمایی از شش، هفت فروند ناوچه موشک‌انداز که مجهز به موشک سطح به سطح هستند و الحاق سه فروند بالگرد که به کمک متخصصین نیروی دریایی و صنعت پنها ساخته شده از جمله این‌هاست که این سامانه‌ها قبل از انقلاب به دست خارجی‌ها ساخته می‌شد و امروزه به برکت انقلاب به دست متخصصین توانمند داخلی ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار