توجه ویژه جشنواره نماز و نیایش به اقتباس از متون كهن ایرانی و اسلامی

ششمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در بخش مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی، از بهترین اثر اقتباسی از متون كهن ایرانی و اسلامی، قصص قرآن و احادیث و روایات تقدیر می‌كند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این بخش از جشنواره، تندیس این رویداد و جایزه نقدی 20 میلیون ریالی به فیلم‌نامه‌نویس برتر اختصاص خواهد یافت.
 
انجمن سینمای جوانان ایران كه متولی اصلی برگزاری جشنواره دوسالانه نماز و نیایش در شهر قم است در رویكرد جدید خود تلاش می‌كند تا به‌صورت غیرمستقیم و از طریق جشنواره‌های سینمایی در راستای تقویت حوزه فیلم‌نامه و ارتباط بین ادبیات و سینما گام بردارد تا اقتباس ادبی به‌عنوان جریانی نهادینه و مستمر در بطن سینمای ایران قرار گیرد.
 
در این راستا، امسال شاهد برگزاری دو رویداد هستیم كه در طول هم قرارگرفته‌اند و در بخش فیلم‌نامه فرآیند حمایت از اقتباس از آثار ادبی و متون كهن ایرانی و اسلامی و قصص قرآن و احادیث و روایات را در دستور كار قرار داده‌اند. اولین رویداد، جشنواره فیلم‌های كوتاه قرآنی بود كه چندی قبل برگزار شد و فیلم‌نامه‌های برتر را معرفی كرد كه این رویه در جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین ادامه می‌یابد.
 
ششمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین موضوعاتی چون نگاه ژرف، عمیق و هنرمندانه به عبادت معبود، بررسی ابعاد بیكران معنوی نماز و نیایش در زندگی اجتماعی و اخلاق شهروندی، جلوه نماز و نیایش در زندگی شهروندان و اثرات فرهنگ‌ساز آن در جامعه، تأثیرگذاری رفتارهای دینی خانواده بر فرزندان و جامعه شهری، عوامل و شیوه‌های تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به نماز و نمازخوانی، نماز و نمازخوانی در اجتماعات (مدارس – مساجد و...) و نقش نماز در ایجاد وحدت و یكپارچگی، رشد فضایل اخلاقی اجتماعی و اهتمام به امر به معروف و نهی از منكر در ترویج نماز و نیایش، تبیین نقش و تأثیر جایگاه معماری اسلامی در ترویج فرهنگ نمازخوانی، نگاه هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت، نماز و نیایش در زندگی فردی را در برمی‌گیرد كه در بخش فیلم‌نامه علاوه بر جایزه اشاره‌شده، سه جایزه دیگر نیز به برگزیدگان اختصاص خواهد یافت.
 
جایزه اول جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین شامل تندیس این رویداد و جایزه نقدی 17 میلیون ریال، جایزه دوم شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی 14 میلیون ریال و جایزه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی 12 میلیون ریال می‌شود. همچنین اولویت حمایت از تولید این آثار از دیگر جوایز این بخش محسوب می‌شود. در این بخش علاوه بر جوایز اشاره‌شده، به هیات داوران امكان اهدای حداكثر 4 دیپلم افتخار و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی 5 میلیون ریالی داده شده است.
 
ششمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در سه بخش فیلم كوتاه، فیلم‌نامه و عكس از تاریخ 15 تا 18 دی‌ماه سال جاری در شهر قم برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.