مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوان:

جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در پی انرژی و نگرش والای جوانان است

"امیر لطفیان" گفت: انجمن سینمای جوانان ایران در قالب برگزاری جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در پی ارائه الگویی مناسب، با نگاهی گسترده و به دور از سطحی‌نگری در سینمای دینی است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران؛ امیر لطفیان مدیر امور جشنواره‌های انجمن با اشاره به اهمیت ششمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین گفت: انجمن سینمای جوانان ایران مصمم است با ایجاد فضای مناسب در جشنواره به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی سینماگران دینی، علاوه بر دستاوردهای جشنواره با انجام پژوهش‌های كاربردی نسبت به جریان سازی و تشویق و ترغیب جوانان برای ساخت آثاری با مفاهیم دینی، در گستره موضوعات، بانگاهی وسیع و عمیق‌تر گام بردارد. نوآوری، شكوفایی و توجه به دامنه موضوعات مرتبط آغاز راهی است برای متفاوت دیدن و هویت بخشی. به نظر می‌رسد تلاش برای رسیدن به تعاریف گسترده در عرصه‌های مختلف نماز و نیایش امری است انكارناپذیر و انجمن سینمای جوانان ایران تلاش دارد نقشی در این رابطه ایفا كند.
 
وی در ادامه افزود: بدون شك جوانان پرشور و نشاط با تفكر، اندیشه و ایمان و البته به مدد روح پرسشگری می‌توانند در كشف نادانسته‌های خود گام برداشته و با دوری از نگاه‌های سطحی و تك‌بعدی نسبت به خلق آثار اقدام نمایند. باید توجه داشت كه سینمای دینی فقط به نماز و نیایش محدود نشود.
 
لطفیان در خصوص نقش فیلم‌سازان فیلم كوتاه در این عرصه اشاره كرد: مگر نه اینكه مهم‌ترین خصیصه دینی اخلاق است؟ از این رو لازم است فیلم‌سازان و هنرمندان حوزه فیلم كوتاه به‌ویژه جوانان با عمق نگاه خویش در جهت حق و حقیقت با حفظ و احیاء ارزش‌های الهی، اخلاقی، عدالت‌طلبی، فداكاری، ایثار و ... گام بردارند.
 
مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص سیاست كلی این دوره از جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره مصمم هستیم با ارائه الگوهای مناسب از طریق انتخاب آثار بتوانیم با نگاهی گسترده‌تر و مطلوب و همین‌طور دوری از نگاه سطحی، ظرفیت بیشتری برای بروز خلاقیت‌ها مهیا گردد.
 
وی در پایان صحبت‌های خود افزود: بدون شك اعتلای معرفت دینی و قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و توجه به شاخص‌های اخلاقی و رفتاری در به سازی فرآیند برگزاری این جشنواره مؤثر واقع خواهد شد. قطعاً انرژی جوانی و عمق و نگرش والا راهی است برای رسیدن به تعالی و كمال.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.