زنجان؛

دستگیری متخلفین شکار دو راس آهو در منطقه حفاظت شده 'سرخ آباد' زنجان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از دستگیری متخلفین شکار دو راس آهو در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران زنجان  گفت :این سه متخلف اقدام به شکاردو راس آهو در منطقه حفاظت شده سرخ آباد به دور از چشم محیط بانان و همیاران محیط زیست کرده بودند.

محمدپور افزود:مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان بلافاصله پس از اطلاع از موضوع شکار با کسب مجوز قضایی به منزل فرد متخلف مراجعه و درجستجو از محل موفق به کشف سر بریده شده و گوشت مثله شده تازه و مقداری گوشت یخ زده مانده آهوان شکار شده و همچنین یک قطعه کبک زنده شدند.

وی ادامه داد :یک رشته دام زنده گیری پرندگان، 57 تیر فشنگ چارپاره ، شش تیر فشنگ تک گلوله ، 409 تیر فشنگ ساچمه ، 7 تیر فشنگ سلاح برنو ، یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو، یک قبضه اسلحه دولول قاچاق ، نیم کلیوگرم فشنگ ساچمه فله ای ، یک دستگاه ابزار فشنگ پرکنی ، یک قبضه چاقو خون آلود ، سه دستگاه پروژکتور و دو دستگاه خودرو بکارگیری شده در شکار ، از منزل متخلفین کشف و ضبط شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: سه شکارچی متخلف پس از دستگیری با تشکیل پرونده و با دستور قضایی بازداشت شدند.

محمد پور خاطر نشان کرد: بر اساس قانون برای این سه متخلف  محکومیت از سه ماه تا سه سال زندان   و علاوه بر این به پرداخت 40 میلیون ریال جریمه نقدی به حساب محیط زیست محکوم خواهند شد.

وی از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شکارچیان مراتب را به محیط بانان که شبانه روز در حال گشت زنی در مناطق حفاظت شده هستند اطلاع دهند .



انتهای پیام/ش

برچسب ها: دستگیری ، آهو ، زنجان ، دام ، زنده ، متخلفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.