نیروی هوایی پاکستان برای خرید جنگنده‌های شینیانگ FC31 تولید کشور چین اظهار علاقه کرده و مذاکرات ابتدایی در این زمینه به پایان رسیده است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نیروی هوایی پاکستان برای خرید جنگنده‌های اف سی 31 تولید کشور چین اظهار علاقه‌ کرده است.
 
رانا تنویر حسین وزیر امور دفاعی پاکستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: برای خرید جنگنده‌های اف سی 31 در حال رایزنی با مقامات چینی هستیم.
 
این اولین بار است که یک مقام رسمی پاکستان موضوع خرید جنگنده‌های پیشرفته از چین را تأیید می‌کند.
 
در ابتدای ماه گذشته بعد از اینکه چین در یک مانور هوایی جنگنده‌های پیشرفته خود را به نمایش گذاشت سازمان‌های دفاعی پاکستان رایزنی برای خرید این جنگنده‌ها را آغاز کرده بودند.
 
سایت دی جین دیفنس ویکلی به نقل از یک مقام نظامی پاکستان نوشت: این کشور در مذاکره برای خرید 30 تا 40 جنگنده از نوع شینیانگ اف سی 31 از چین در حال مذاکره است و مراحل ابتدایی این مذاکرات به پایان رسیده است.
 
طبق این گزارش چین جنگنده‌های پیشرفته خود را برای فروش در بازار جهانی طراحی و تلاش کرده این جنگنده‌های جدید به خوبی بتواند با جنگنده‌های اف 35 جوائنت استراک فایر آمریکا رقابت کند.
 
گفتنی است پاکستان در سال‌های اخیر تلاش می‌کند تجهیزات نظامی خود را از چین دریافت کند و از این طریق وابستگی به جنگ‌افزارهای آمریکایی را کاهش دهد.
 
رانا تنویر حسین بیان کرد: پاکستان برای خرید بالگردهای جنگی زی 10 از چین نیز اظهار علاقه کرده است.
 
وزیر امور دفاعی پاکستان خاطر نشان کرد: پاکستان توانسته به کمک چین جنگنده‌های جی اف 17 را بسازد و در تلاش است این جنگنده‌ها را در بازار جهانی به فروش برساند.
 
وی افزود: تا کنون 7 کشور برای خرید جنگنده‌های جی اف 17 اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند.
 
کامره مرکز تولیدات نظامی پاکستان در حال ساخت جنگنده جی اف 17 تو مدل جدیدتر این نوع جنگنده‌ها می‌باشد و امیدوار است بتواند برای تولید و فروش این جنگنده‌ها از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه سفارش بگیرد.
 
وزیر امور دفاعی پاکستان اعلام کرد: مانور هوایی آیدیاز 2014 که در یک نوامبر در کراچی برگزار خواهد شد از اهمیت زیادی برخوردار است و در این مانور هوایی جنگنده‌های تولید شده در 34 شرکت داخلی و 175 شرکت خارجی شرکت خواهند کرد.
 انتهای پیام/ ض


منبع: داون
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.