پنجمین جلد از مجموعه نقد ادبی "فتح‌الله بی‌نیاز" منتشر شد

جلد پنجم مجموعه "نقد، تحلیل و تفسیر چند داستان معتبر جهان" نوشته فتح الله بی‌نیاز به بازار کتاب آمد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات افراز، این جلد برخلاف چهار جلد پیشین به تحلیل داستان‌های کوتاه برگزیده و مهم جهان می‌پردازد.

بی‌نیاز در مقدمه‌اش گفته که «در این کتاب بیشتر به آثاری پرداخته شده است که این دوسویه‌نگری برجستگی خاصی پیدا کرده است و می‌تواند رهنمودی برای خواننده باشد؛ خصوصاًبرای نویسندگان جوان که استعدادشان نیاز فراوانی به ذخایر متنوع نوشتاری، اعم از داستان یا نقد داستان دارد. شماری از مطالب این کتاب به مفهوم علمی کلمه،"نقد" نیستند و بیشتر خصلت تفسیر و تحلیل و بررسی دارند. این رویکرد عمدی بوده است؛ چون هدف نگارنده در شرایط کنونی ایران، بیشتر معطوف به درگیری خواننده یا متن روایی است. تصور من این است که به‌علّتِ مهجور ماندن ادبیات داستانی معاصر، در درجه نخست خواننده با قصه ها و نوع روایت آن‌ها و بازی‌ با پلات و فرم آن‌ها قرار گیرد. البته این نکات به نظر خواننده هم مربوط می‌شود.به همین دلیل از نقد بوطیقایی(فرمالیستی، ساختارگرایانه، زبان شناختی و...) خودداری کرده‌ام؛ چون با گزینش هریک از آن‌ها، هدف اصلی از دسترس خارج می‌شد و به‌جای آن یک کتاب نقد به یک رمان اختصاص می‌یافت.»

انتشارات افراز علاوه بر این مجموعه پنج جلدی از این نویسنده رمان "ترجیع‌‌بندی برای شاعران جوان" و کتاب‌های نظری "درآمدی بر داستان‌نویسی و روایت‌شناسی"، "در جهان رمان مدرنیستی" را منتشر کرده است.

جلد پنجم "نقد، تحلیل و تفسیر چند داستان معتبر جهان" در 254 صفحه و در 1100 نسخه و با بهای 15500 تومان به چاپ رسیده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت انتشارات افراز به نشانی www.afrazbook.com مراجعه کنند.




انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، رونمایی ، نقد ادبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار