10 مهاجم برتر بازی‌های دربی از آغاز تاکنون

مهاجمان برتری که در دربی‌های گذشته توانسته‌اند با وجود حساسیت بالای این دیدار‌ها دروازه حریفان را باز کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه  خبرنگاران، مروری خواهیم داشت  بر 10 بازیکن که دروازه حریفان خود را در دربی گشوده‌اند.

1-    صفر ایرانپاک‌

این بازیکن از سال 49 تا 59 در دربی حضور یافت و 7 گل به ثمر رساند و بهترین گلزن دربی بود ایرانپاک در دربی‌های 53 تا 56 با گل‌هایش پرسپولیس را برنده کرد.

2-    حسینعلی کلانی

کلانی 6 گل در تاریخ دربی به ثمر رساند و البته تعداد دربی‌هایش زیاد نبوده است او دیرترین‌ گل دربی را تا سال 83 به ثمر رساند.

 3 -    مرحوم غلامحسین مظلومی

مظلومی شش گل در دربی زد و تعداد بازی‌های او کمتر از تعداد بازی‌های کلانی و ایرانپاک‌ بود 3 بار گل هایش باعث برد آبی‌پوشان شد.

4-     همایون بهزادی

این بازیکن در هر دو دربی سال 52 گل زد، اولین هتریک دربی را همایون بهزادی با سه گل ثبت کرد، همایون بهزادی ستاره دربی 16 شهریور سال 52 موسوم به دربی 6‌تایی‌ها بود.

5-    صمد مرفاوی

 هر سه گل او در مسیر برد پرسپولیس برابر استقلال ثبت شد و گل‌های او مصاف‌‌های حساسی را به سود آبی‌ پوشان خاتمه داد برد دو بر یک برد یک بر صفر و برد دو برصفر این بازی گل او بود استقلال را قاطع کرد.

6-     ناصر محمد خانی

تاثیر آشکار بسیار شایسته او در بازی سال 1365 و عملکرد او در بازی‌های دیگر این دهه جالب بود. در دربی 25 خرداد سال 1365 او هم گل زد، هم پاس گل داد و هم پنالتی گرفت.

7-     حسن روشن

حسن روشن از سال 53 بازیکن استقلال در دربی بود. یک بار گل دقیقه 88 او باعث برد آبی‌ها شده و بار دیگر در برد 3 بر صفر اردیبهشت 56 نقشی تأثیرگذار در دربی داشت. حسن روشن در سایر بازی‌ها مهمترین عامل ترس مدافعان پرسپولیس بود.

8-     ادموند بزیک

گل اول او در 27 مهرماه 75 طلسم 7 ساله ناکامی سرخها را در دربی شکست و گل دوم او در روز 20 تیرماه سال 76آغاز برد و گلزنی را در پیروزی 3 بر صفر رقم زد.

بزیک در دربی تیر 78 هم پنالتی گرفت و بازی بدون توپش در دیدار‌های سالهای 77 و 78 مثال زدنی بود.

9-      ادموند اختر

ادموند اختر در دیدار 30 دی سال 1373 که استقلال 2 بر صفر برد هم پنالتی گرفت و هم گل زد و جالب آنکه روز 6 مرداد 1374 در دیداری که استقلال 3 بر یک برنده شد بار دیگر هم گل زد و هم پاس گل داد.

10-     فرهاد مجیدی

عملکرد فرهاد مجیدی در 5 بازی آخر خود چنان عالی بود که او در تاریخ ماندگار شد. اولاً گلزنی در بازی‌های متوالی و ثانیاً گلزنی در چند دیداری که نتیجه‌اش برد تیم فوتبال استقلال شد.

مجیدی به عنوان بهترین مهاجم 10 سال آخر دربی درخشش را از سنین بالای 30 سالگی شروع کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دربی ، حریف ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
زنده باد فرهاد مجیدیو استقلال 2 ستاره 4444
-
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۳
ایمون زایدچی/؟
آخرین اخبار