دکتر ایرج حریرچی‌ گفت: برخی بیمارستان‌های خصوصی و بعضی مراکز بیمارستانی عمومی غیر دولتی مثل نیروهای مسلح و سایر سازمان‌ها‌ برای خرید خدمت پیش قدم شده‌اند و وزارت بهداشت هم برای جبران کمبود‌ تخت‌های بیمارستانی نسبت به این مطلب راغب است.

دکتر ایرج حریرچی‌ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شرط ما برای خرید خدمت این است که منابعی تامین شود که مردم به غیر از درصدی که در بیمارستان مشابه دولتی پرداخت می‌کنند، مبلغ مازادی را پرداخت نکنند.

دکتر حریرچی‌ ادامه داد: طبق تفاهم نامه قرار داد‌هایی که با بعضی از علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان و سازمان‌ها انجام داده‌ایم، قرار بر این شد که این سازمان‌ها بخشی و بیمارستان جدید احداث کنند و وزارت بهداشت از آنها خرید خدمت کند.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های ارجاعی به خصوص در تهران و برخی شهرستان‌های بزرگ، کمبود تخت بیمارستانی بسیار جدی است و به طور متوسط 7-10 درصد خدمات نسبت به سال گذشته با شروع خارج تحول افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: یکی از مشکلات ما، نحوه توزیع تخت‌های بیمارستانی است که اقداماتی در حوزه اصلاح وضعیت اورژانس‌ها، در دست اجرا است.

دکتر حریرچی گفت: یک راهکار‌ ایجاد بخش‌های مراقبتی‌ تسکینی برای افرادی است که انتهای زندگی را سپری می‌کنند که  این راهکار بسیار می‌تواند در کاهش مشکلات کمبود تخت کار ساز باشد و اقداماتی در این رابطه در دست اجرا است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار