در نشست خبری دومین جشنواره عکس ته ران با محوریت زندگی در بازار تهران با حضور طلوعی مسئول ستاد برگزاری جشنواره، نیک زاد دبیر هنری جشنواره، امروز در سالن‌ همایش‌های سازمان زیباسازی تهران برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،محمد طلوعی مسئول ستاد برگزاری این جشنواره با اشاره به سیاست گذاری‌های جشنواره عکس (ته ران)، گفت: این جشنواره محوریتش بر هویت سازی و مدیران شهری به این نتیجه رسیدند که تهران با مشکل هویتی رو به رو است و باید آن را ساماندهی کرد.
 
وی در ادامه افزود: هویت ساختنی نیست اما گاهی سازمان دهی این هویت نیاز به تجمیع دارد.
 
طلوعی همچنین با اشاره به این که نبض اقتصاد تهران در بازار تپیده می شود یاد ‌آور شد:‌ بسیاری از جریانات اجتماعی و سیاسی در دوران معاصر در بازار شکل گرفته است و به همین منظور است که جشنواره عکس تهران در این بافت برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به این که بافت‌های تاریخی با عنوان یکی از موثر ترین بافت‌های شهر برای ایجاد بعد هویت هستند تصریح کرد:‌ در  حال حاضر زندگی که در  بازار جریان دارد جالب است و به این دلیل که از هر قشری چه اجتماعی و چه سیاسی را می توان در آن پیدا کرد.
 
در ادامه این جشنواره ساعد نیک زاد دبیر هنری جشنواره گفت: تهران در زمان فتح علی شاه قاجار آباد تر شد و به استناد کتب تاریخی جمعیت آن در زمان ناصر الدین شاه قاجار به 150هزار نفر رسیدو تهران قدیم از پنج محله به نام‌های ارگ، عودلاجان، سنگ لج،چاله میدان و بازار تشکیل می‌شد.
وی با اشاره به این که ‌مجموعه بازار تاریخی تهران در بافت قدیمی و تاریخی شهر واقع شده و چون گذشته مهم ترین مرکز تجاری و بازرگانی است عنوان کرد: بازار تهران همراه دیگر بناهای تاریخی محدود خود مانند مسجد شاه (امام)، مسجد جامع و ...از مجموعه‌های مهم تاریخی، اجتماعی و هنری شهر تهران محسوب می‌شود.
 
وی افزود: سازمان نوسازی شهر تهران با مشارکت کمیته مردم نهاد پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران و انجمن دوست داران میراث تهران، در راستای نمایش اهمیت تاریخی و ضرورت توجه به بازار تهران به عنوان یکی از پنج محله هسته اصلی تاریخی تهران به مرکز مهم فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و اجتماعی شهر دومین جشنواره عکس بافت تاریخی ته ران با محوریت زندگی در بازار تهران توسط سازمان نوسازی شهر تهران برگزار می‌شود و بدین وسیله از کلیه علاقمندان هنرمندان عکاس و مجموعه داران عکاسان قدیمی بازار دعوت می‌شود تا با ارسال آثار خود در این رویداد ما را همراهی کنند.
 
نیک زاد با اشاره به این که این جشنواره در دو بخش اصلی برگزار می‌شود اظهار داشت: بخش اصلی این جشنواره معرفی جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و گردشگری بازار بزرگ تهران، نمایش کسبه بازمانده قدیم از امروز، نمایش هنجارهای مشاغل جدید، پیشه‌های نا هم خون و کالاها و بازار سنتی تاریخی تهران، نمایش حیات مدنی، زندگی روزانه، کسب و کار، رفت و آمد، آیین‌های دینی و ملی و اجتماعی در بافت‌ تاریخی بازار تهران، و در بخش جنبی یادمان عکس‌های قدیمی بازار، آرشیو عکس‌های قدیمی بازار تهران،  در اختیار مردم اهالی و مجموعه داران برگزار می‌شود.
 
دبیر هنری جشنواره با اشاره به این که آخرین مهلت ارسال آثار تا 20آذر امسال است خاطر نشان کرد: شرکت در این مسابقه برای تمامی عکاسان حرفه‌ای، آماتور، و علاقمندان سراسر کشور آزادند و پذیرش آثار بخش اصلی به صورت آنلاین از طریق وب سایت www.Tehran.comانجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره ، نبض ، اقتصاد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار