در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری ای‌بی‌سی؛

اوباما: هنوز شکاف‌های قابل توجهی بر سر برنامه هسته‌ای باقی است/نمی‌توانیم تمام تحریم‌های ایران را لغو کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد که اختلافات اساسی درباره برنامه هسته‌ای ایران هنوز باقی است و هنوز بسیار زود است که بگوییم آیا دو طرف می‌توانند تا روز دوشنبه به توافق دست یابند یا نه.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "باراک اوباما" در گفتگو با "جورج استفانوپولوس" مجري برنامه "اين هفته" شبکه ای بی سی نيوز گفت نمی توان گفت که طرفين تا قبل از روز دوشنبه به توافق خواهند رسيد يا خير؟
اوباما در اين مصاحبه مدعی شد خبر خوب آن است که توافق موقتی که به ان دست يافتيم ، به طور يقين جلوی پيشرفت برنامه هسته ای ايران را گرفت از اينرو اين توافق موفقيت آميز بوده است. وی گفت سوال اين است که آيا می توان به يک توافق دائمی تر دست يافت يا خير ؟ وی افزود شکاف ها در اين مذاکرات همچنان مهم است.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اطمینان دارم که اگر به توافقی که قابل تایید باشد دست یابیم، این مسئله نه‌تنها باعث می‌شود من بتوانم کنگره را راضی کنم، بلکه می‌توانم مردم آمریکا را نیز درباره اینکه مسائل به درستی پیش می‌رود، راضی کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: چیزی که از یک توافق خوب به دست می‌آید، یک قطعه بزرگی از یک تجارت است و شاید آغازی برای روندی باشد که نه تنها در آن تغییر در روابط نه فقط میان ایران و آمریکا، بلکه روابط میان ایران و دنیا و کشورهای منطقه، آغاز شود.

اوباما در پایان با اشاره به اینکه موضع درباره تحریم‌ها غیرقابل مذاکره است، گفت: من گمان می‌کنم که ایران علاقه دارد که تحریم‌ها بلافاصله برداشته شود و سپس این کشور برخی روزنه‌ها را که ممکن است هرگز بسته نشود، برای خود باز نگه دارد، اما ما نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار