در دیدار مشاور رئیس جمهور سنگال با معاون وزیر خارجه کشورمان مطرح شد

نقش ایران در حل مشکلات منطقه بسیار مهم است

"تنور دیانگ" مشاور و فرستاده ویژه رئیس جمهور سنگال طی دیدار با "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، از تلاش های  دیانگ در توسعه و تحکیم روابط بین دو کشور تقدیر کرد.
 
تنور دیانگ نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران کشوری مهم و کلیدی در منطقه می باشد که بدون در نظر گرفتن نقش آن، نباید انتظار حل مشکلات منطقه را داشت و این نقش بر همه جامعه بین‌المللی آشکار است.
 
مشاور رئیس جمهور سنگال همچنین با ارائه گزارشی از تحولات غرب آفریقا ازجمله انتخابات آتی در آفریقا و بحران ابولا، گفت: مشکلات آفریقا نیزداخلی است و خارج از منطقه آفریقا حل شدنی نیست.
 
شایان ذکر است، دراین دیدار همچنین برخی از موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله مسئله تروریزم و افراط گرایی و  تحولات سوریه، عراق و فلسطین موردتبادل نظر طرفین قرار گرفت.
 
در این دیدار امیر عبداللهیان با اشاره به دستاوردهای علمی-فناوری جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف، علمی و صنعتی، بر عزم کشورمان در مساعدت و همکاری با کشور دوست و مسلمان سنگال در زمینه های مورد توافق تأکید کرد.
 
قابل ذکر است جمهوری اسلامی ایران دارای سفارتخانه در داکار بوده و سنگال نیز به تازگی سفیر جدید خود در ایران را معرفی نموده و به زودی سفارت خود در تهران را افتتاح خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار