شیرکوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:‌

برنامه‌های وزیر پینشنهادی علوم در راستای توسعه علم و فرهنگ است

استاد دانشگاه آزاد تهران غرب گفت: رأی اعتماد فرهادی حماسه‌ای دیگر است که با این رای اثبات می‌کنیم که مجلس شورای اسلامی برخلاف آن چیزی که دشمنان اسلام می‌پندارند تعامل خوب و چشم‌گیری با دولت دارد و برای ایشان آرزوی توفیق در زیر پرچم ولایت و رهبری داریم.

"مهدی شیرکوند" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم از نیروهای زحمت‌کش نظام جمهوری اسلامی ایران است،‌ گفت: بنده در جلسه‌ای که به همراه یازده نفر از نمایندگان جناح‌های مختلف مجلس شورای اسلامی با وی داشتیم در جریان برنامه‌های وی قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: این نکته را عرض کنم که برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم در راستای بیانات مقام معظم رهبری است که یکی از این برنامه‌ها در زمینه توسعه علم و فرهنگ بوده و همچنین سیاست کلی اقتصاد مقاومتی در این برنامه‌ها مد نظر قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه آزاد تهران غرب تصریح کرد:‌ یکی دیگر از برنامه‌هایی که داشتند سیاست‌های کلی علم و فناوری است همچنین اسناد بالا دستی موجود بود منظور اسنادی که در زمینه علم، تحقیقات و فناوری است که خود شامل چند آیتم است.

وی افزود:‌ یکی از این آیتم‌ها سند چشم انداز 1404 کشورمان است که مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 84 مصوب کردند موضوع بعدی سیاست‌های کلی نظام برای رشد و توسعه علوم و پژوهش در کشور بود که اسفند 83 به تصویب رسید و آیتم سوم اسناد بالادستی که تاکید ویژه داشتند نقشه جامع علمی کشور بود که در اردیبهشت سال 90 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

شیرکوند ادامه داد: برنامه چهارم نیز در دستور کار وزیر پیشنهادی علوم سند دانشگاه اسلامی بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیر ماه سال 92 به تصویب رساند که قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی را نیز شامل می‌شود البته از برنامه‌های کلی فرهادی اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است که یکی از آنها قانون تشکیل وزارت علوم تحقیقات و فناوری و قانون شورای عالی علوم بود.

این استاد دانشگاه آزاد تهران غرب اظهار داشت:‌ قانون تحقیقات و فناوری که سال 83 مصوب شده است برنامه اساسی فرهادی است که روی آن تأکید ویژه دارند و قانون برنامه چهارم توسعه که در فصل چهارم آن که توسعه مبنی بر دانایی بود از سال 84 تا 88 مورد اجرا قرار گرفته همچنین قانون برنامه پنجم توسعه فصل دوم علم و فناوری که از سال 90 تا 94 تصویب شده و قرار بر این است که اجرا و عملیاتی شود.

شیر کوند تصریح کرد: ولایت مداری وزیر پیشنهادی بر همگان اثبات شده است بنابراین توانمند سازی علمی و پژوهشی اساتید و به روز رسانی دانشگاه‌هایی که در مناطق محروم هستند در دستور کار است تا یکسان‌سازی انجام گیرد و گریت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های محروم همانند دانشگاه‌های مطرح کشور باشد.

این استاد دانشگاه آزاد تهران غرب افزود: فرهادی که وزیر فرهنگ و آموزش عالی در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری می‌باشد و فردی ولایت مدار هستند بنابراین رهنمودهای مقام معظم رهبری را ملاک و در دستورالعمل خود قرار می‌دهند به عقیده بنده وی می‌تواند با رای حداکثر از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رأی اعتماد فرهادی حماسه‌ای دیگر است که با این رای اثبات می‌کنیم که مجلس شورای اسلامی برخلاف آن چیزی که دشمنان اسلام می‌پندارند تعامل خوب و چشم‌گیری با دولت دارد و برای ایشان آرزوی توفیق در زیر پرچم ولایت و رهبری داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتان
آخرین اخبار