سازمان هواشناسی اعلام کرد

شدت بارش‌های امروز در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و استان گیلان/ اختلال در تردد جاده های کشور/ دمای تهران 9 درجه

امروز در نیمه غربی، نواحی مرکزی، جنوب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز و بصورت پراکنده در شمال شرق و شرق بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در نقاط سردسیر بارش برف رخ خواهد داد و شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و استان گیلان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "سه شنبه چهارم آذر ماه 93" در نیمه غربی، نواحی مرکزی، جنوب، سواحل دریای خزر و دامنه های البرز و بصورت پراکنده در شمال شرق و شرق بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در نقاط سردسیر بارش برف رخ خواهد داد و شدت بارش ها در استان های واقع در دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و استان گیلان خواهد بود.



بر اساس این گزارش، فردا از میزان بارش در در نیمه غربی کشور بتدریج کاسته شده و بارش در شمال شرق و شرق ادامه می یابد و از اواخر این روز این سامانه از کشور خارج می گردد و از روز پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و لازم به ذکر است دریای خزر و خلیج فارس امروز مواج خواهد بود از این رو  تردد قایق‌های ماهیگیری و شناورهای کوچک با احتیاط لازم صورت گیرد و تا حد  امکان خودداری شود.

لازم به ذکر است، به علت بارش شدید باران و  برف طی امروز در بعضی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، همدان،  مرکزی، اصفهان، لرستان، فارس و خوزستان اختلال در ترد و لغزنده شدن جاده های ارتباطی پیش بینی می شود؛ از این رو توصیه می شود پیش بینی های لازم از جمله همراه داشتن زنجیر چرخ، وسایل گرم و توشه کافی برای سفر در مسیرهای یاد شده انجام گردد.   
 
همچنین، در استان‌های جنوبی و جنوب غرب شامل شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و غرب فارس با توجه پیش بینی وقوع رعدوبرق و احتمال رخداد تگرگ تمهیدات لازم از جمله جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی و پارک خودروها در فضای مسقف بعمل آید.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون شهرکرد با کمینه دمای 3- درجه و همدان و اردبیل با کمینه دمایی 1- درجه و گرمترین مرکز استان بندرعباس با بیشینه دمایی 30 درجه گزارش شده است.

شایان ذکر است، آسمان تهران امروز، بتدریج ابری درپاره ای نقاط بارش باران و وزش باد و فردا، ابری درپاره ای نقاط بارش باران در ارتفاعات بارش برف و روز پنجشنبه، کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد و شهر تهران امروز، بارش باران پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 9 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 7 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 9 درجه بالای صفر است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

6

3

فارس

11

7

آذربایجان غربی

6

2

قزوین

8

3

اردبیل

3

1-

قم

13

5

اصفهان

13

3

کردستان

13

4

البرز

8

3

کرمان

18

2

ایلام

11

3

کرمانشاه

14

5

بوشهر

25

19

کهکیلویه و بویراحمد

13

5

تهران

9

7

گلستان

13

9

چهارمحال و بختیاری

10

3-

گیلان

11

10

خراسان جنوبی

18

7

لرستان

14

5

خراسان رضوی

7

3

مازندران

12

10

خراسان شمالی

8

1

مرکزی

9

2

خوزستان

25

13

هرمزگان

30

20

زنجان

6

1

همدان

9

1-

سمنان

12

3

یزد

13

6

سیستان و بلوچستان

21

13

 

 

 

       
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار