اختلافات اعضای ائتلاف ضدداعش بر سر استراتژی آمریکایی

کشورهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا دیدگاه های متفاوتی در مورد اقدام نظامی علیه این تروریست ها دارند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ توماس شوآرترز ، استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی در اظهاراتی با اشاره به نحوه عملکرد ائتلاف ضدداعش در منطقه تصریح کرد : کشورهایی که با ایالات متحده ضدداعش ائتلاف تشکیل داده اند از جمله انگلیس ، آلمان و فرانسه درباره تاثیر استراتژی مورد استفاده بر ضد این تروریست ها اتفاق نظر ندارند . 

بسیاری از مردم در کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا مطمئن نیستند که چنین سیاستی می تواند موثر و کارگشا باشد . اختلاف نظر و عدم اتحاد فکری یکی از پس زمینه های اصلی در مورد ائتلاف ضدداعش و عملکرد آن می باشد . بیش از 50 کشور که بیش از 12 عضو آن را کشورهای اروپایی تشکیل داده اند در این ائتلاف به رهبری ایالات متحده حضور دارند تا به مبارزه علیه تروریست های تکفیری _ بعثی در عراق و سوریه بپردازند . 

حدود 30 عضو از این ائتلاف در اواسط سپتامبر موافقت خود را برای حمایت های همه جانبه از اقدامات ائتلاف در عراق اعلام کردند که ارسال ادوات جنگی بخشی از این حمایت محسوب می شود . براساس یکی از نظرسنجی های معتبر ، 65 درصد از انگلیسی ها با حملا هوایی ائتلاف علیه داعش موافقند در حالی که 61 درصد آلمانی ها با اقدام نظامی علیه تروریست های تکفیری _ بعثی مخالف هستند . 

از سال 1945 تاکنون آلمانی ها تقریبا با هرگونه واکنش نظامی و جنگی علیه گروه ها و کشورها مخالف بوده اند . در مقابل انگلیسی ها معتقدند برای حفظ ارزش ها و آرمان های خود استفاده از نیروی نظامی ضروری و اجتناب ناپذیر است . در مبارزه ائتلاف علیه داعش نیز _ جز در تعداد موارد معدودی _ لندن همواره با جنگ و استفاده از ابزار نظامی و در مجموع با استراتژی آمریکا موافق و همراه بوده است . 

فرانسه نیز نسبت به اقدام نظامی در عراق بی میل نیست اما در عین حال نسبت به کارکرد استراتژی آمریکا تردیداتی دارد . سیاست آمریکا موجب شده است که کشورهای اروپایی علاوه بر هراس های سیاسی ، ترس های اقتصادی داشته باشند . اکثر اعضای ائتلاف همچنین از خشونت های گستاخانه و جنایات وحشتناک آن مانند بریدن سر انسانها  و خوردن اعضای بدن ترش دارند . 

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد : احتمال اقدامات تلافی جویانه از سوی تروریست های تکفیری _ بعثی واقعی است . انتشار تصاویر از قطع سر گروگان ها تاثیرات زیادی بر افکار عمومی دنیا داشته است . همین جنایات علنی و عمومی کاخ سفید را ناچار کرده که ائتلافی تشکیل داده تا بتواند تهدید ناشی از این گروه را از بین ببرد . 

تروریست های داعش از سال 2012 علیه دولت " بشار اسد " در دمشق در حال جنگ هستند . در ژوئن 2014 این اقدامات تروریستی از مناطق مختلف سوریه به شمال و غرب عراق کشیده شد و رهبر این گروه پس از مدتی در یکی از شهرهای عراق اعلام خلافت کرد . 


انتهای پیام /


برچسب ها: داعش ، اختلاف ، ایران ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار