نوید ادهم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

دانش آموزان نخبه مشمول جداسازی از مدارس دولتی/ تغییرات در مدارس تیز هوشان در راه است

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان نخبه و تیز هوش مشمول جداسازی در مدارس دولتی هستند.

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با تصویب طرح جامع تربیت استعدادهای برتر گفت: دانش آموزان با استعداد و برتر و تیزهوشان یکی از اصلی ترین سرمایه‌های کشور محسوب می شوند که باید خدمات آموزشی و تربیتی ویژه به آ‌ن‌ها ارائه کرد.

وی ادامه داد:‌ طرح جامع تربیت استعدادهای برتر به منظور افزایش اثر بخشی و کارایی خدمات ارائه شده به این دانش آموزان تنظیم و در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.

نوید ادهم اضافه کرد: بر اساس این طرح،‌ رویکرد اصلی آموزش و پرورش عدم جداسازی و ارائه خدمات در محل زندگی و مدارس دانش آموزان با استعدادهای برتر است اما جداسازی این دانش آموزان ممنوع نیست، بلکه در موارد خاص با رعایت استانداردها، مدارس ویژه‌ی این دانش آموزان را خواهیم داشت.
 
وی با اشاره به این که باید در این مدارس از معلمین با توانمندی بالایی استفاده شو، گفت: کتاب‌های ویژه و برنامه‌های درسی خاصی برای دانش آموزان با استعداد برتر تدوین خواهد شد و تنها فعالیت آموزشی در این مدارس مورد توجه نخواهد بود، بلکه پرداختن به همه‌ی ساحت‌های تربیتی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شد نیز مدنظر خواهد بود.
 
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از توجه به بحث هویت‌یابی و تقویت وابستگی فکری و ذهنی این دانش آموزان سخن گفت و افزود: جداسازی مشمول دانش آموزان است که تیزهوش و نخبه هستند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییراتی در آزمون تیزهوشان خواهیم داشت، گفت: این‌ها مقوله‌هایی است که باید همکاران آیین‌نامه‌های آن را نوشته و به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه دهند و در حال حاضر در این خصوص نکاتی بحث نشده است.
 
نوید ادهم در خصوص زمان اجرای این طرح گفت: طرح جامع تربیت استعدادهای برتر پس از امضای رئیس جمهور رسیدگی می‌شود و به دنبال آن سایر آیین‌نامه‌ها و مقررات مورد نیاز آن تنظیم و تصویب و سپس اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نخبه ، مدارس ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار