رایزن ایران در عراق خبر داد

حضور زائران بیش از 40 کشور جهان در کربلا

رایزن فرهنگی ایران در عراق با بیان اینکه در ایام اربعین، زائرانی از بیش از 40 کشور جهان در کربلای معلی حضور خواهند داشت، افزود: اربعین، محور وحدت بین شیعیان دنیاست چون همه ندای حق امام حسین(ع) که از روز عاشورا شروع و تا به امروز نیز ادامه دارد، باور دارند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام غلامرضا اباذری با بیان اینکه نگاه به اربعین باید ویژه باشد، گفت: نگاه کنونی ما یک نگاه زیارتی است که البته نگاه درستی است و به زیارت اربعین نیز بسیار سفارش شده اما باید بدانیم که منشا اربعین، عاشوراست و زیارت اربعین استمرار حرکت امام حسین(ع) است و این یعنی عاشورا تمام نشده و ادامه دارد.
 
وی فلسفه و روح حاکم بر اربعین را جهاد و شهادت و استمرار عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: ان شاالله در اربعین این نگاه را به دنیا عرضه خواهیم کرد که راه امام حسین(ع) را ادامه خواهیم داد.
 
اباذری با بیان اینکه استمرار حرکت امام حسین(ع) را در مباحث فرهنگی نیز باید داشته باشیم، گفت: باید با تدارک برنامه های مناسب فرهنگی، این پیام را به زائران منتقل کنیم که اگر شما پیاده مسیرهایی را طی می کنید یعنی در خدمت آرمانهای امام حسین(ع) قرار گرفته اید و به جهاد و مجاهدت و ندای ایشان لبیک می گویید.
 
رایزن فرهنگی ایران در عراق، بزرگترین تجمع مسلمانان را در ایام اربعین و در کربلا خواند و افزود: این یک حرکت نمادین تاریخی اسلامی است که تبدیل به نماد مانور قدرت شیعیان شده و تمام شیعیان در سراسر دنیا تلاش می کنند در این ایام به کربلا بیایند.
 
اباذری زائران خارجی در ایام اربعین را از بیش از 40 کشور جهان برشمرد و گفت: اربعین، محور وحدت بین شیعیان دنیاست چون همه ندای حق امام حسین(ع) که از روز عاشورا شروع و تا به امروز نیز ادامه دارد، باور دارند.
 
رایزن فرهنگی ایران در عراق، فعالیت های پیش بینی شده برای ایام اربعین را خوب ارزیابی کرد و افزود: به همت ستاد فرهنگی اربعین و با کمک نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگی، اقداماتی کرده ایم تا کفه فرهنگی اربعین را بالاتر ببریم.
 
وی هدف از فعالیت فرهنگی ویژه ایام اربعین را بهره برداری بیشتر زائر از نظر معنوی و فرهنگی دانست و گفت: تولیدات فرهنگی خوبی در ایران در حال تولید است و در عراق نیز قرار است ایستگاه های ویژه فعالیت های فرهنگی برپا شود، همچنین برنامه های معرفتی همچون سخنرانی و مداحی برای ساعات شب موکب ها پیش بینی شده است.
 
اباذری خاطرنشان کرد: هر سال اهتمام زائران به شعائر امام حسین(ع) همچون برپایی نماز و انس با قران در این همایش عظیم پیاده روی بیشتر می شود و تلاش می کنیم با همکاری 26 نهاد و سازمان در جمهوری اسلامی و تحت اشراف ستاد فرهنگی اربعین، روح فرهنگی را بیشتر در بین زائران تزریق کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: حضور ، زائران ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار