کمیساریای حقوق بشر از کشته‌شدن 1500 کودک در اردوگاه‌های آوارگان عراق خبر داد

کمیساریای حقوق بشر در عراق از کشته‌شدن 1500 کودک در اردوگاه‌های آوارگان، پس از سیطره گروه تروریستی داعش بر موصل خبر داد و از دولت خواست تا حقوقی به ارزش یک میلیون دینار به صورت ماهیانه برای هر خانوار دراین اردوگاه ها اختصاص دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "سومریه نیوز"؛ کمیساریای حقوق بشر در عراق از کشته‌شدن 1500 کودک در اردوگاه های آوارگان، پس از سیطره گروه تروریستی داعش بر موصل خبر داد و از دولت خواست تا حقوقی به ارزش یک میلیون دینار به صورت ماهیانه برای هر خانوار در این اردوگاه ها اختصاص دهد.

یکی از اعضای هیئت حقوق بشر در عراق، امروز در مصاحبه مطبوعاتی خود در پارلمان عراق گفت: پس از سیطره  داعش بر موصل 1500کودک در اردوگاه های آوارگان کشته‌ شده اند؛ او از پارلمان عراق خواست تا جنایت های داعش در حق شهروندان عراقی را جنایات ضد بشری به حساب آورد.

او افزود: سازمان ملل نیز باید کمک های خود به آوارگان را افزایش دهد و دولت عراق باید روند ایجاد اردوگاه های بیشتر را تسریع بخشد.

گفتنی است، والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر، نیز امروز اعلام کرد که 400کودک در عراق کشته شده اند و از اتفاقات عراق به عنوان فاجعه یاد کرد و افزود، نیمی از آوارگان عراقی را کودکان تشکیل می دهند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار