مديرعامل بانک ملی ايران:

مهمترین مشکل بانک ملی مطالبات معوق است

هفدهمين نشست حراست‌های ادارات امور شعب سراسر کشور با سخنان رئيس هيأت‌مديره و مديرعامل بانک ملی ايران در مجموعه آموزشی - رفاهی بانک مرکزی در نوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانک ملي ايران، در اين نشست که مدير امور حراست و روساي ادارات كل حراست، حفاظت فيزيكي و فني و حوزه مديريت نيز حضور داشتند، عبدالناصر همتي مديرعامل بانک ملي ايران تأکيد کرد: فعاليت حراست‌هاي بانک مکمل فعاليت واحدهاي بازرسي است و چشم و گوش مديريت و مشاوري امين براي مديريت بانک هستند. 

همتي تاکيد کرد: مجموعه نيروهاي خدوم حراست بانک نقش مهمي در خنثي کردن توطئه‌ها، حفاظت از اسناد، تأسيسات و اماکن حساس، کنترل و نظارت بر عملکرد کارکنان و جلوگيري از تخلفات در بانک طي بيش از سه دهه گذشته داشته‌اند.

همتي افزود: هدف ما  سالم‌سازي فضاي کسب وکار و جلوگيري از تخلف عمده مالي و نظارت و کنترل بر امور جاري و عملکردهاست و به هيچ وجه نبايد تبديل به وسيله‌اي جهت بزرگنمايي اشکالات جزئي و تسويه حساب‌هاي شخصي و گزارش هاي غيرواقعي در مورد افراد عملکرد آن‌ها شود.

همتي تصريح کرد: حفظ آبروي اشخاص حتي اگر انحرافي نيز ديده شود و دادن اطلاعات صحيح به مديريت بايد در اولويت‌ کار همه همکاران حراست قرار گيرد و گزارش‌ها بايد مستند، درست و بر مبناي اطلاعات صحيح باشد. 

مديرعامل بانک ملي ايران بر همکاري جدي واحدهاي حراست با ادارات و دواير وصول مطالبات تأکيد کرد و افزود: امروز مهمترين مشکل بانک ملي  مطالبات معوق آن است و مديريت عزم جدي براي حل آن دارد و همکاران حراست مي‌توانند براي نتيجه گرفتن از اقدامات در اين زمينه کمک‌هاي خوبي انجام دهند.  

همتي با تشريح مجموعه اقدامات مديريت در زمينه جذب منابع، سياست‌هاي اعتباري، وصول مطالبات، اصلاح ساختار IT بانک، شفاف‌سازي مالي و برنامه واگذاري شرکت‌ها، آينده بانک را مطلوب توصيف و عزم مديريت و کارکنان بانک براي ارتقاي جايگاه بانک ملي ايران را اعلام کرد.

وي از مدير امور حراست بانک به خاطر همراهي صميمانه و همه تلاش‌ها و زحمات و خدمات صادقانه‌اش قدرداني کرد.

همچنين اقاي همتي با اشاره به مسائل اصلي پيش روي بانك يعني وصول مطالبات به همراه رشد منابع، اعطاي تسهيلات با نرخ سود متناسب و بدهي دولت به بانك ملي ايران افزود: چنانچه شعبه‌اي نتواند در رسيدن به اهداف مدنظر بانك نظير جذب منابع، وصول مطالبات و … موفق عمل كند، ديگر اركان بانك تحت تاثير قرار خواهند گرفت و تلاش مضاعف كاركنان در صف و ستاد مسير پيشرفت و توسعه بانك را هموارتر مي‌كند.  

همتي در ادامه با تشريح سياست‌هاي کلان مديريتي، وضعيت سپرده‌هاي بانك، سياست هاي اعتباري، اقدامات انجام گرفته براي وصول مطالبات، تغييرات ايجاد شده در روند ارتقاي شغلي کاركنان و مطالعه اصلاح اساسنامه بانك، خواستار همدلي و همكاري تك‌تك كاركنان براي ارتقاي جايگاه بانك و تحويل اين ميراث ماندگار به آيندگان به نحو مطلوب و شايسته شد.

عبدالناصر همتي افزود: نقش بانك ملي ايران در راه اندازي هر صنعت فعال و مهم در كشور مشهود است به طوري که نقش سازنده‌اي در توسعه پايدار كشور ايفا مي کند و در حال حاضر كشور به توسعه پايدار نياز دارد و توسعه، نيازمند رشد مستمر توليد است.

مديرعامل بانك ملي ايران تسهيل شرايط براي فعاليت و مشاركت بخش خصوصي را از سياست‌هاي اين بانك مطرح كرد و اظهار داشت: 10 درصد از سهام گروه توسعه و سرمايه گذاري سيمان در بورس عرضه مي شود.

* برگزاري همايش سراسري کارشناسان مطالعات سازماني بانك

در همايش سراسري کارشناسان مطالعات سازماني ادارات امور شعب بر ارتقاي بهره وري و تعالي بانک تاکيد شد.

سيد ولي اله فاطمي اردکاني عضو هيات مديره در اين همايش مسئوليت کارشناسان مطالعات سازماني را در تحقق اهداف کلان بانک بسيار مهم برشمرد و افزود: آنچه موجب بقاي سازمان‌ها را فراهم مي کند، رعايت اصول و شيوه صحيح انجام کارهاست؛ بنابراين سازمان‌ها در محيط رقابتي الزاما بايد به دنبال اجراي بهره وري باشند.

وي با اشاره به وظايف اداره کل سازمان و روش ها تاکيد كرد: در دنياي امروزي "جهان" سازمان است و هر كس، نقش سازماني خود را در آن ايفا مي کند و براي بهبود و ارتقاي رفتار سازماني ابتدا بايد متغيرهاي تاثير گذار شناسايي و سپس در جهت بهبود مستمر اقدام شود.  

عضو هيأت مديره نقش مديران و رهبران را در بهبود و ارتقاي رفتار سازماني بسيار مهم دانست و اظهار داشت: مديران، مسئول مديريت رفتار سازماني براي دستيابي به اهداف آينده سازمان هستند و مدير بايد همواره رفتار سازماني را مورد بررسي و بازبيني قرار دهد تا بتواند مواردي را که احتمال عدم موفقيت در آن وجود دارد، مورد شناسايي قرار دهد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اهميت و نقش فناوري اطلاعات را در اصلاح و بهبود رفتار سازماني و افزايش بهره وري سازمان مورد تاكيد قرار داد.

منوچهر رضانيا مدير امور شعب منطقه دو کشور هم با اشاره به نقش تاثيرگذار نيروي انساني در پيشرفت و ارتقاي هر سازمان، خواستار تلاش مضاعف کارکنان در ارتقاي جايگاه بانک شد.  داود ملک نيا رئيس اداره کل سازمان و روش‌ها نيز با اشاره به عنوان همايش " افزايش سودآوري و تعالي سازمان" گفت: بايد در جهت همراهي با مديريت و سودآوري بانك، نهايت تلاش خود را انجام دهيم.

* انتصاب نماينده ويژه مدير عامل بانك ملي ايران در امور حج و زيارت
 
عبدالناصر همتي مدير عامل بانك ملي ايران، در حكمي علي رحيمي را به عنوان نماينده ويژه بانك ملي ايران در امور مربوط به حج و زيارت منصوب كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار