رئیس شورای روابط خارجی آمریکا:

موانع اصلی، بسیار هستند اما توافق با ایران ارزش هفت ماه مذاکره دیگر را دارد

"ریچارد هاس" در مطلبی در نشریه فایننشال‌تایمز نوشت حتی اگر توافق نهایی ایرادهایی داشته باشد، باز هم ارزش مذاکره بیشتر با ایران را دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره به تمدید مذاکرات، نوشت:  موانع اصلی، بسیار هستند و تمدید مذاکرات به هیچ وجه به آن معنی نیست که وقت اضافه دیپلمات‌ها را قادر می‌سازد تا موفق شوند.

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با بیان اینکه توافق جامع می‌تواند فعالیت‌های هسته‌ای ایران را محدود کرده و اجازه بازرسی‌های گسترده بین‌المللی را می‌دهد، نوشته است: این هدف محدود، اما در عین حال آرمان‌گرایانه ارزش آن را دارد که هفت ماه دیگر دنبال شود.

وی اعلام کرد میزان غنی‌سازی، بازرسی‌ها، نحوه لغو تحریم‌ها و همچنین مدت زمان اجرای توافق نهایی اصلی‌ترین موانع رسیدن به توافق جامع هستند.

به گفته وی، پایین آمدن قیمت نفت انگیزه ایران برای تلاش در راستای کاهش تحریم‌ها و بهبود اوضاع اقتصاد را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر آمریکا هم به اندازه کافی در منطقه مشکل دارد.

وی درادامه نوشت: احتمال دارد که کنگره برای افزایش تحریم‌های ایران وارد عمل شود. چنین اقدامی تنش شدیدی را در روابط آمریکا با اروپا ایجاد کرده و موجب می‌شود تا ایران از توافق اجتناب کند.

گفتنی است، ایران و 1+5 روز دوشنبه در حالی مذاکرات هسته‌ای را برای هفت ماه دیگر تمدید کردند که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته به دست آمده بود، طرفین تا روز سوم آذر برای رسیدن به راهکار جامع زمان داشتند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار