باشگاه خبرنگاران بررسی کرد

سرنوشت خانه‌ تاریخی کاشان پس از مرمت چه شد؟

حمید زیارتی مسئول امور خانه‌های تاریخی کاشان از مرمت خانه تاریخی کاج با همکاری مالک این اثر تاریخی با میراث فرهنگی و تغییر کاربری به موزه‌ مشاهیر یا موزه استاد منوچهر شیبانی خبر داد.

حمید زیارتی مسئول امور خانه‌های تاریخی میراث فرهنگی کاشان در خصوص مرمت موزه استاد منوچهر شیبانی (خانه تاریخی کاج) در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: مرمت خانه تاریخی کاج یا موزه مشاهیر (استاد منوچهر شیبانی) هنرمندی که توانایی بالایی در زمینه نقاشی، نویسندگی و ... را داشت با همکاری میراث فرهنگی کاشان  و خانواده ایشان انجام شد.

زیارتی ادامه داد: خانه تاریخی کاج تحت تملک میزبان نیست و مالک خصوصی دارد و از این پس با پایان یافتن مرمت آن به موزه خصوصی از آن یاد خواهد شد.

مسئول خانه های تاریخی کاشان تصریح کرد: تغییر کاربری خانه فرهنگی است که می تواند علاوه بر ارتقای سطح فرهنگی شهرستان‌ کمک کند، حفظ و معرفی خانه نیز کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: مرمت خانه کاج که اکنون موزه مشاهیر یا استاد منوچهر شیبانی است با اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و مبلغی نیز که از سوی مالک خانه هزینه شد به پایان رسید.

وی افزود: قدمت خانه تاریخی کاج به دوره قاجار برمی‌گردد که در تابستان و پاییز امسال به صورت مشترک از سوی میراث فرهنگی کاشان و مالک خصوص آن مرمت شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار