احمدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

مجلس باید فردی را در مصدر آموزش عالی قرار دهد که درد پارک‌های فناوری را بداند نه درد اتاق عمل را

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر گفت: اید کسی را در مصدر آموزش عالی قرار دهیم که درد پارک‌های فناوری ما را بداند و نه درد اتاق عمل را، درد اتاق عمل را قاضی‌زاده هاشمی می‌داند زیرا درد امروز ما مراکز رشد، پارک‌های فناوری و هزاران فارغ التحصیل مدرک دار دانشگاه پیام نور و آزاد است که در همین روزها به اوج بیکاری رسیده‌اند و معضل و مشکل مردم شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی محمد احمدی نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مخالفت با محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی امروز مجلس چهارشنبه 5 آذر گفت: ما امروز پنجمین جلسه رای اعتماد به یکی از وزرای مهم کابینه دولت را دنبال می‌کنیم  که مربوط به وزارتخانه‌ای است که از اساسی‌ترین و مهمترین وزارتخانه هر کشوری است.
 
وی گفت: برخلاف این تصوری که بعضا ما داریم که قدرت نظامی می‌تواند برای کشور بازدارنده باشد باید بپذیریم که آن چه که می‌تواند فراتر از بازدارندگی برای ملت باشد قدرت علم و فناوری است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر دغدغه ما در پنج جلسه گذشته توان علمی و ارتقای و جایگاه ایران در جهان اسلام و در منطقه بوده است و این دغدغه قابل احترام است و امروز نیز باید در این چارچوب تلاش شود که وزیری انتخاب کنیم که آن چه در سند چشم انداز 20 ساله برای نظام علمی وزارت علوم گفته شده به خوبی تحقق پیدا کند.
 
نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس بیان داشت: من با توجه به جایگاه علمی فرهادی که از فرزندان ارزشمند انقلاب است و از طرف 30 هزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها صحبت می‌کنم و هم چنین به عنوان فرد کوچکی از این جامعه ارزشمند از فرهادی و هم چنین از رئیس‌جمهور این سوال را دارم که آیا انتخاب شما حل عملیاتی مسئله یقیه سفیدان بیکاری که به جایی که نظام آموزش علمی ما آن‌ها را تکنسین و کارآفرین خلق کرده باشد امروز جزو خیل بیکاران سرگردان تربیت کرده است را دارد؟
 
احمدی اظهار داشت:  آیا در برنامه فرهادی که تنها 48 ساعت بعد از برنامه وزیر قبلی توزیع شد مشکلات و معضلات آموزش عالی دیده شده است؟ تردیدی نداریم که برای وفاق دولت و مجلس باید تلاش کنیم تا وضعیت آموزش عالی حل شود اما این حل شدن به این معنی نباشد که واقعیت آموزش عالی را ندیده بگیریم.
 
وی تاکید کرد: اگر قرار است گفتمان تمدن ساز باشیم، گفتمان تمدن‌ساز باید قدرت علمی کشور را ارتقا دهد من به سوابق این وزیر پیشنهادی علوم احترام می‌گذارم اما وی در دهه 60 وزارت اموزش عالی را عهده‌دار بود، آیا انتظار وزارت علوم از وزارت بهداشت اشتباه بود؟ اگر اشتباه نبود چرا ما نباید فردی از جنس آموزش عالی در این جایگاه قرار دهیم تا با برنامه‌های تحول آموزش عالی آشنا باشد.  
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: باید کسی را در مصدر آموزش عالی قرار دهیم که درد پارک‌های فناوری ما را بداند و نه درد اتاق عمل را، درد اتاق عمل را قاضی‌زاده هاشمی می‌داند زیرا درد امروز ما مراکز رشد، پارک‌های فناوری و هزاران فارغ التحصیل مدرک دار دانشگاه پیام نور و آزاد است که در همین روزها به اوج بیکاری رسیده‌اند و معضل و مشکل مردم شده‌اند.  
 
نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس بیان داشت: لذا اینجا مخالفت با فرهادی نیست اما آنچه که برای ما مهم است برنامه‌های آموزش عالی است که باید حل شود.
 
احمدی اظهار داشت: نمایندگان در آغاز انتخاب کابینه دولت یازدهم دغدغه سن بالای وزرا را داشتند که گفته شد آن‌ها با تحرک خود این مسئله را جبران خواهند کرد اما از میان این چند نفر تنها یک نفر در حد انتظار مردم و مجلس ظاهر شد و ما امروز وزیری را می‌خواهیم که به دانشگاه‌ها سرکشی کرده و با بازدیدهای مستمر خود مسائل را دیده و حل کند.
 
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم فرهادی با وفاق که در مجلس و دولت به وجود خواهد آمد رای اعتماد لازم را داشته باشد اما انتظار داریم که این وزیر پیشنهادی علوم آموش عالی تراز جمهوری اسلامی را داشته باشد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.