وجود آثار برجسته و متعدد تاریخی، فرهنگ بومی و فولکلور بسیار غنی و باستانی، طبیعت باشکوه و چشم نواز، صنایع دستی زیبا و خوراکی های لذیذ، آب و هوای چهار فصل و بسیاری زیبایی های دیگر موقعیتی ویژه به کرمانشاه بخشیده که شاید نمونه اش را در هیچ کجای ایران نمی توان سراغ گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛آثار برجسته جهانی مانند «طاق بستان» و «کتیبه بیستون» و ده ها اثر برجسته دیگر مانند «معبد آناهیتا»، «طاق گرا»، «تکیه معاون الملک»، «دکان داود»، «گور دخمه اسحاق وند» و... در استان وجود دارند که هر کدام دنیایی از تاریخ و فرهنگ این کهن دیار را در خود نهفته دارند.

کوهستان های زیبا و پرصلابتی همچون پراو، بیستون، کوه سفید، دالاهو، شاهو، دالاخانی، آژوان و ... با آن دره‌هایی عمیق و جنگل‌های گسترده و چشمه سارهای زیبایشان هر بیننده ای را مفتون خویش می کنند.

در کنار این ها سراب های زیبایی مانند، سراب نیلوفر، سراب بیستون، سراب یاوری، سراب هشیلان، سراب صحنه، سراب قنبر، سراب روانسر، سراب هرسین، سراب کرند، سراب گرم و آبشار پیران هر کدام جاذبه های خاص خود را برای گردشگران دارند. همچنین وجود غارهایی طویل و پر رمز و رازی مانند قوری قلعه، غار پراو هر ساله مشتاقان زیادی را به کرمانشاه می کشاند.

صنایع دستی کرمانشاه بسیار زیبا و متنوع هستند و طیف وسیعی همچون گلیم، گیوه، جاجیم، موج، انواع آلات موسیقی (دف، تنبور، تار، دیوان و سه‌تار) و چرم را در بر می گیرد که هر کدام علاقه مندان خاص خود را دارند.

همچنین خوراکی های خوشمزه این استان مانند آبگوشت کرمانشاهی، دنده کباب کرمانشاهی، خورش خلال بادام، آش عباسعلی  نیز دوستداران بسیار دارد. شیرینی های محلی مانند بژی، نان روغنی، نان شکری، نان برنجی، کاک، روغن کرمانشاهی و نان خرمایی طعم و عطر و بوی ویژه خویش را دارند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، سفر ، دیار ، سنگ ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.